„De online-handel in gemakvoeding ligt ons nauw aan het hart"

Tegenwoordig willen veel mensen zich de stress van het boodschappen doen in de supermarkt besparen door hun levensmiddelen online te bestellen. Deze ontwikkeling gaat hand in hand met de continue groei van de convenience sector in Duitsland, die doelgericht inspeelt op de behoefte van moderne, kleine huishoudens. De firma Mirontell fein & frisch dekt deze twee belangrijke aspecten van de toekomstige handel met hun fruitsalades en andere fruitcreaties, die onder andere via de onlinehandelaar Amazon Fresh afgezet worden.

„Ons huidige bedrijf is vanuit een klassieke versdienst,oftewel een handelsbedrijf, gegroeid. Oorspronkelijk hielden we ons destijds bezig met de belevering van de hotellerie in Berlijn", vertelt Rick Marwitz van Mirontell. „We zagen een gat in de markt voor kant-en-klare fruitsalades in grote hoeveelheden (5 kg). Dit gat wilden we vullen - tot nu toe waren er slechts weinig bedrijven in Europa die dit product aanboden. We wilden de salades in ons assortiment opnemen, maar waren niet overtuigd van de kwaliteit van de beschikbare producten. Zo ontstond de gedachte om de salade zelf te produceren en zo ging het balletje rollen." 

„Aanvankelijk hebben we onze producten aan onze lokale klanten afgezet, later ook aan andere handels- en groothandelsbedrijven. Uiteindelijk hebben we besloten om ons volledig op de productie van fruitsalades voor de groothandel en retail te richten. Daarvoor hebben we een fabriek in Großbeeren gebouwd en sindsdien produceren we alleen nog maar fruitsalades." Met uitzondering van Edeka levert het bedrijf inmiddels helemaal niet meer aan de stationaire retail. In plaats daarvan ligt de focus op de online-handel, die in Duitsland en ook in de rest van de wereld een grote groei doormaakt.

„We doen veel moeite voor deze markt en het ligt ons ook persoonlijk nauw aan het hart. In de retail gaat het vaak slechts om de voordeligste prijzen, maar dat betekent niet altijd automatisch dat je de beste kwaliteit krijgt. Daarom willen we deze prijzenstrijd - die zich uiteindelijk op onze kwaliteit uit zou kunnen werken - omzeilen." Bij de aankoop via een platform op internet is het vertrouwen in de producent heel belangrijk: „Als je iets doet, moet je het ook goed doen. Daarom staat de kwaliteit bij ons ook op de eerste plaats. We willen producten leveren die we zelf zouden eten en waar we zelf ook zin in hebben. Veel mensen zijn bereid om daarvoor een aangemeten prijs te betalen." 

De producten van Mirontell zijn momenteel via hun partner Amazon Fresh in Berlijn, Hamburg en München te bestellen. Speciaal voor het werk met Amazon heeft Mirontell bovendien het merkoptreden MyFruitsNow gelanceerd.

Wie de firma Mirontell graag persoonlijk wil leren kennen kan een bezoek brengen aan de Fruit Logistica 2019, van 6 tot en met 8 februari in Berlijn, daar zal het bedrijf te vinden zijn in hal 21, stand C11.

Voor verdere informatie:
mirontell fein & frisch AG
Rick Marwitz
Zum Kiesberg 8
D - 14979 Großbeeren
Tel.: +49 (33701) 3573-18
E-mail: marwitz@mirontell.de
Web: www.mirontell.de 


Publicatiedatum:
©


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven