Met het Kiesling-Low-Floor-Concept heeft Kiesling voor de Coolly iets bijzonders uitgedacht waarop patent aangemeld is. Dankzij het Al-Ko chassis is de vloerhoogte 15 cm lager in vergelijk tot een standaard chassis zonder wielkasten. De wielkasten zijn in overleg met Al-Ko zo gepositioneerd, dat voor, achter en tussen wielkasten Eurokratten geladen en gestapeld kunnen worden. Het rijgevoel van de Coolly ligt dankzij de compacte en comfortabele T5 cabine op personenauto niveau. Het Al-Ko chassis staat op enkellucht ophanging met torsievering. Deze worden o.a. ook bij campers ingezet en hebben zich bij zware belading al ruimschoots bewezen.
De lage bouwwijze, Kiesling-Low-Floor-Concept, is gelijk aan de vloerhoogte van een geïsoleerde transporter bus. Bij de Coolly 1150 is de koelmachine in de dakconstructie geïntegreerd. Juist in oude binnensteden kan de uitwendige voertuighoogte bepalend zijn voor het al dan niet bereiken van het losadres.
Ten opzichte van een geïsoleerde transporter bus biedt de Coolly veel ruimte voor Eurokratten. De Coolly 1150 biedt plaats voor 72 E2-kratten, in type 1450 kunnen 124 E2-kratten geladen worden, maar liefst 145 E2-kratten passen in de Coolly 1750.
De motoren van de VW T5 hebben zich inmiddels bewezen. Door de lage carrosseriehoogte is het windvang oppervlak bij de Coolly zeer gering en daarmee in brandstofverbruik zeer gunstig. Speciaal voor slagerijen en partyservice is de Coolly ideaal.
De Graaff Carrosserie uit Zevenhuizen is importeur voor Kiesling Fahrzeugbau GmbH in Nederland.
Technische gegevens:
Basisvoertuig:VW T5 met Al-Ko chassis 3.750 mm
GVW:
3,5tKoelopbouw:
Kiesling diepvriescarrosserie, HACCP getestAfmetingen inw.:
Coolly 1150: 2.900 x 1.860 x 1.150 mm (LxBxH)Coolly 1450: 2.900 x 1.860 x 1.450 mm (LxBxH)
Coolly 1750: 2.900 x 1.860 x 1.750 mm (LxBxH
Capaciteit:
Coolly 1150: 76 E2-krattenCoolly 1450: 124 E2-kratten
Coolly 1750: 145 E2-kratten