SmartFresh op kaki's om kwaliteit tijdens opslag, transport en in schap te borgen

Sinds het begin van dit millennium houdt SmartFresh zich bezig met het onderzoek naar kaki's. Dit is te danken aan Spaanse telers die in de mogelijkheden van dit nieuwe gewas geloofden en de noodzaak zagen van ethyleenbeheersing. Hiermee werd de basis van een langdurige, succesvolle samenwerking met AgroFresh gelegd.


8 jaar ervaring op de markt
De eerste commerciële toepassing van SmartFresh op kakifruit vond in 2007 in Spanje plaats. Met zijn ruim 10 jaar ervaring heeft SmartFresh bijgedragen aan de gestage groei van de kakimarkt. De kakiproductie wordt dit jaar geraamd op 220.000 ton en tegen 2020 zal het productievolume naar verwachting 650.000 ton bedragen. Deze snelle groei brengt zowel veel mogelijkheden als commerciële uitdagingen met zich mee, die om oplossingen vragen, zodat telers acceptabele prijzen blijven ontvangen voor hun product. AgroFresh werkt voortdurend aan de ontwikkeling van oplossingen om verdere groei van hun klanten te ondersteunen.



Nauwe samenwerking met lokale sector en onderzoekers
Het succes van SmartFresh is het resultaat van nauwe samenwerking met de lokale sector en onderzoekers. Als marktleider op het gebied van 1-MCP technologie verricht AgroFresh diepgaand onderzoek naar de factoren voor en na de oogst om jaarlijks een perfect afgestemd advies te kunnen geven. Deze nauwe samenwerking met coöperaties, telers en onderzoekscentra leidt tot innovatieve oplossingen. Zo kwamen de huidige, nieuwe opslagtechnieken bijvoorbeeld in samenwerking met AgroFresh tot stand, waardoor het fruit bij een lagere temperatuur bewaard kan worden zonder dat er van binnen bruining optreedt," legt Eve Dupille uit, O&O-manager voor Spanje en Portugal.

Bewezen voordelen en nieuwe marktkansen voor telers
SmartFresh is de oplossing om de kwaliteit van het fruit tijdens opslag, transport en in het AGF-schap te waarborgen. Als het beschermd wordt tegen ethyleen, rijpt het fruit trager en behoudt het zijn stevigheid en kwaliteit, zowel bij lage temperaturen als bij kamertemperatuur. Om aan de behoefte naar meer flexibiliteit binnen deze sector tegemoet te komen, werkt AgroFresh aan de ontwikkeling van nieuwe formules om de logistiek tijdens de oogst te vergemakkelijken en om de houdbaarheid te verlengen. Dit resulteert in een grotere flexibiliteit met name ten aanzien van exportmarkten. In 2015 werd meer dan 70% van het productievolume geëxporteerd, niet alleen naar Europa maar ook naar de Verenigde Staten, Canada, Brazilië en Arabische en Aziatische landen.


Voor meer informatie:
José Manuel Marrero Martínez-Carlón
AgroFresh
Tel: +34 968 11 92 80
Email: jmarrero@agrofresh.com
www.agrofresh.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven