

De beurs vond plaats in het Grosvenor House in het JW Mariott Hotel in hartje Londen. De stands zijn klein en eenvoudig, maar hoewel het maar één beursdag is is het voor veel wereldwijde leveranciers goed de moeite om die dag aanwezig te zijn. De beurs is puur gericht op de Britse markt en weet de internationale supermarktinkopers goed in de watten te leggen, waardoor de kwaliteit van de bezoekers op een hoog niveau ligt.

De grote vraag bij met name de Nederlandse standhouders was hoe dezelfde beursorganisatie de geplande 'Amsterdam Produce Show' van 2 tot en met 4 november in de Westergasfabriek voor elkaar gaat boksen. Veel Nederlanders zijn er van overtuigd dat Nederland als spil in de wereldwijde AGF-handel een dergelijk podium niet zal misstaan, al wordt de Amerikaanse aanpak vanuit het nuchtere Nederlandse oogpunt ook wel een beetje als 'over the top' gezien. Maar over het niveau van de bezoekers was gisteren niets dan lof.
Maandag volgt een internationale fotoreportage van alle exposanten op de London Produce Show. Hierbij alvast de foto's van de Nederlandse en Belgische deelname:

Mario de Goede en Hugo Vermeulen van Coolfresh International

Arie Barendregt met zijn collega Jane Gurham, die actief is op de Britse markt

Nicole Visbeen en Maaike de Vries van DailyFresh Logistics

Chayenne Wiskerke van JWK Onions

Alex Vos en Bart van Rens van Banken Champignons

Arie Vooren (links) en Niels Klapwijk (rechts) van Levarht met Steve Rudge van Reynolds

Ger van Burik regelde het Holland-paviljoen op de London Produce Show

Marcel van Bruggen (ABC Logistics) en Edwin Vanlaerhoven van Valstar Holland

Jan Engelen en Siebrand Broens van Coöperatie Hoogstraten

Robert Leisink van Grower-Retail-Connexion bracht een bezoekje aan de beurs

Net als Sijmen Schroevers van vervoerder Gist

Henry Müller van GKE promootte de Kanzi-appel

Maarten van der Leeden van Rijk Zwaan hield een presentatie over Love My Salad

Jan van Kessel van BG Door

Jurgen de Witte van de Groep A. de Witte kwam een bezoekje brengen aan de beurs

Robert Ketelarij en Yvonne Vanlier van Greenco namen de Sportgroenten mee

Directeur Gert Mulder van GroentenFruit Huis

Jo Lambrecht van BelOrta

Remco den Boer van Sous Fresh. Het bedrijf rolt de Inspiration Box na de test in Duitsland nu ook uit in het Verenigd Koninkrijk