Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw logo Canadese P.E.I. aardappelen

Na een uitgebreid proces van marktonderzoek, ontwikkeling en consultatie presenteert de raad van bestuur van Prince Edward Island Potatoes een nieuw logo en nieuwe ontwerpen voor verpakking, die gericht zijn op het verstevigen van het Prince Edward Island Potatoes-merk.
 
Het nieuwe logo is een combinatie van de historische identiteit van het bedrijf, zoals de vorm van het eiland, met rode en blauwe kleuren voor een moderner uiterlijk. Het nieuwe logo dient voor meer herkenbaarheid voor PEI Potatoes in zowel industriĆ«le verpakking als voor verpakkingen van het eigen merk. 

Het nieuwe verpakkingsontwerp combineert het bekende uiterlijk van de juten ak met moderne elementen zoals recepten en social media links. Zakken geven aan wat voor aardappelras in de zak zit (Russet, wit, geel of rood) en zullen beschikbaar zijn in zowel papier als plastic. Het nieuwe verpakkingsontwerp vervangt de vorige zak die vooral wit was en bedrukt was met het vorige PEI Potatoes-logo. Tot nu toe heeft de onderneming al enthousiaste feedback gekregen van retailpartners.
 
Verpakking is het belangrijkste promotiemiddel in de aardappelsector, dus werd moeite gedaan om er zeker van te zijn dat het bedrijf het meeste rendement uit de verpakking haalde om zijn producten te promoten. Het project om de vormgeving en het logo een update te geven borduurt voort op werk dat in de afgelopen tien jaar is verricht en leidde tot een volledige beoordeling van zowel de eigen gebruikte verpakking als die van concurrenten in de Canadese aardappelsector.
 
De voornaamste doelen zijn dat consumenten makkelijk de PEI Potatoes-aardappelen kunnen herkennen in de schappen, als ook dat het makkelijker wordt om de herkenbare zakken te verkopen bij meerdere retailketens. Het bedrijf verwacht een toename in de verkoop van zijn aardappelen in de nieuwe vormgeving. De verpakking wordt al toegepast sinds de lente van 2015, maar een officiƫle introductie zal dit seizoen plaatsvinden.
 
Contact:
Ryan Barrett, M.Sc.
Research & Communications Coordinator
Prince Edward Island Potato Board
Tel: (+1) 902-892-6551
Publicatiedatum: