Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
uitbreiding koelruimtes gewenst
Chinezen vragen meer Europese versproducten
Om de groeiende Chinese vraag naar versproducten, geïmporteerd uit Europa, aan te kunnen, zal een investering in koelopslag op de belangrijkste route noodzakelijk zijn. De Chinese vraag naar geïmporteerd vlees, zuivel, groenten en fruit zal tussen 2015 en 2025 naar verwachting stijgen met 17%.
De spoorlijn, genaamd Yu'Xin'Ou, die Chongqing verbindt met Rotterdam, is de nieuwe route voor de Europese exporteurs. De route vermindert de transporttijd met meer dan 30 dagen. Echter, investeringen gericht op de cold chain zijn nodig om de hogere volumes van vers voedsel succesvol te transporteren.
De toenemende consumptie in China wordt gedreven door de aanhoudende economische groei en verstedelijking. China's economie zal naar verwachting met 6 tot 7% per jaar groeien, oplopend tot 38 miljoen huishoudens in de hogere middenklasse. Vers voedsel bereikt de Chinese consumenten steeds meer middels supermarkten, hypermarkten en online. De voedselveiligheid is een van de drijvende krachten om achter het gegeven dat consumenten wegblijven bij traditionele markten.
In de afgelopen vijf jaar groeide de opslagcapaciteit voor vers voedsel van 12 miljoen m³ in 2007 tot 100 miljoen m³ in 2015.