Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Willem van Rooij (Hispalco) over beursdeelname WOP Dubai:

"We hebben niet de intentie om het Midden-Oosten te veroveren met grote aantallen"

Tholen - Het Spaanse bedrijf Hispalco had dit jaar voor het eerst een stand op de World of Perishables (WOP) in Dubai. "Vorig jaar zijn we voorzichtig gestart met de export naar het Midden-Oosten. Doelstelling op de beurs was om onze relaties met de importeurs waarmee we werken, te verstevigen. Niet alleen in Dubai, maar ook in Koeweit en de Emiraten. We hebben niet de intentie om het Midden-Oosten te gaan veroveren en blijven weg van de grote volumes, maar als we een paar goede klanten overhouden,die de prijzen betalen die we nodig hebben, dan is de beurs al een succes", vertelt Willem van Rooij.



"We hebben al Clementines, perziken, nectarines en aardbeien naar het Midden-Oosten geëxporteerd via lucht- en zeevracht. We kunnen prima ons product verdedigen in Europa, maar de WOP was een prima gelegenheid om onze relaties in het Midden-Oosten te verstevigen", vertelt Willem. "We hanteren dezelfde strategie als in Europa en wijken niet af van onze kwaliteitscriteria en dat heeft zijn prijs. Op een markt als Dubai is de marktprijs leidend. De uitdaging is om specifiek die importeurs te vinden, die ook bij een zakkende markt na aankomst van hun product de afgesproken prijs betalen voor een kwaliteitsproduct. We willen zeker niet aan Jan en alleman verkopen."



Hispalco had op de beurs in Dubai een stand met een exclusieve uitstraling en dat viel bij de Arabieren in de smaak. "Ze stonden met open mond voor de stand te kijken", vertelt Willem. "Het is een andere orde van grootte dan de Fruit Logistica in Berlijn, waar we al jaren een stand hebben, maar we hebben veel mensen uit het Midden-Oosten gesproken en er waren ook veel bezoekers uit Azië. De algehele opinie was dat het vorig jaar drukker was op de WOP. Onze intentie was om onze huidige en potentiële klanten kennis te laten maken met ons bedrijf en daarvoor was het een goed evenement. We denken bij de export naar het Midden-Oosten in kleine stapjes."

Voor meer informatie:
Hispalco S.A.
TEL: (+34) 963 404 422
wvanrooij@hispalco.com
www.hispalco.com