VS: passievrucht populaire exoot
De exotenspecialist werkt al meer dan veertig jaar in de Verenigde Staten. Om aan de vraag van afnemers te kunnen voldoen importeert het bedrijf ook passievruchten van buiten de VS, voornamelijk uit Nieuw-Zeeland. "De passievrucht is vijftien jaar geleden populair geworden, vooral als een nieuwe ingrediënt voor sap. Sapproducenten begonnen de passievrucht te combineren met mango's en andere smaken. Hierdoor is de vrucht snel bekender geworden onder een groter publiek", zegt CEO Karen Caplan van Frieda's Specialty Produce.
Door de hoge vraag op de binnenlandse markt verkoopt Frieda al haar producten in de VS zelf. Passievruchten wordt veel verkocht aan groothandelaren en supermarkten, waar het fruit een plek heeft tussen het andere tropisch fruit. Frieda's grootste uitdaging is om afnemers en eindklanten te informeren over de vrucht, bijvoorbeeld wanneer de vrucht het beste kan worden geconsumeerd. "Daarom, als een pionier, hebben wij twintig jaar geleden besloten 'rijp bij rimpels' op onze verpakkingen te vermelden", zegt Karen.
Voor meer informatie:
Frieda's Specialty Produce
www.Friedas.com