Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
iFresh China

China: branding wordt belangrijk



De 5e keer, dat IFresh plaatsvond van 20-22 november 2014 in INTEX Sjanghai, kwamen er volgens organisator Christine Tsai zo'n 15.000 bezoekers voor ruim 200 exposanten. Dit evenement vindt 2 keer per jaar plaats: in voor- en najaar. "We doen het om te kunnen voorzien in de verschillende seizoenen in China en wereldwijd, " legt Tsai uit.

Klik hier voor de fotoreportage

Eerst kon iedereen op donderdagmiddag een kijkje komen nemen . Nagesh Shetty van Deccan Produce, India, vond het een goed idee. "Het is goed opgezet. Je kunt precies zien wie de kopers zijn en waar hun interesse ligt."



Volgens Tsai is het een erg efficiƫnte manier om zaken te doen. iFresh is de enige expo, die bezoekers deze gelegenheid geeft. Vrijdag was de conferentie, die veel interessante sprekers opleverde. Vrijdag opende de expo de deuren voor het publiek. De standhouders kwamen vooral uit China en een paar uit onder meer het VK, India en Egypte. Tsai: "We willen internationaler worden en werken hieraan. Het vraagt echter tijd."



Volgens Tsai is het grote verschil tussen IFresh en Asia Fruit Logistica in HongKong, dat IFresh is geconcentreerd op China. "We hebben veel exposanten uit verschillende streken van China. Zoals bekend groeit de vraag naar fruit. Mensen krijgen het beter en willen kwaliteitsfruit, ook uit andere landen.

Import is big business in China en zal belangrijk blijven. Merken worden ook belangrijk. Chinese bedrijven beginnen met merken te werken", zegt Tsai. "Nu herkennen mensen merken nog niet echt. We kennen appelen uit verschillende streken, maar niet de bedrijven. Op een expo kun je je merk presenteren. Binnen 2-3 jaar worden merken belangrijker. Op deze expo had yummy77 een grote stand. Ze hebben een partnerrelatie met Amazon.
Publicatiedatum: