Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Veel winkelpromoties in het vooruitzicht
''Fruitness, Enjoy it!'' Focus op peren deze herfst
Deze herfst zal er door ''Fruitness, Enjoy it!'' worden gefocust op peren. Het project wordt gepromoot door het Italiaanse CSO en medegefinancierd door de Europese Unie en het Italiaanse ministerie van landbouw. Het is de bedoeling om de verkoop van Italiaanse groenten en fruit te promoten in Duitsland, Denemarken, Polen, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. Een reeks promoties zal in verschillende supermarkten plaatsvinden, waarbij vooral wordt gefocust op de peer.
Door de promoties in deze vijf landen hoopt de Fruitness-campagne meer aandacht te krijgen voor deze voordelen en de consumptie te verhogen.
Tijdens Prognosfruit 2014, afgelopen augustus gehouden in Istanbul, werden de statistieken en ramingen voor dit jaar gepresenteerd. Italiƫ is de grootste producent in Europa met een raming van 707.000 ton, wat een lichte daling (- 3%) is tegenover 2013. Spanje volgt hierop met een raming van 371.000 ton voor 2014, een daling van - 8% ten opzichte van 2013 en - 9% ten opzichte van de laatste drie jaar. Nederlands is de derde grootste producent, waarvoor een verhoging van de productie wordt verwacht. De raming bedraagt 336.000 ton voor 2014. Dit is 3% meer dan in 2013 en 17% meer dan de afgelopen drie jaar.
Het "Fruitness, Enjoy it!"-project werd voor het eerst gelanceerd in 2006. Naast peren richt het zich op perziken, nectarines, kiwi's, abrikozen en pruimen. In die acht jaar zijn er via de website 35 miljoen contacten gelegd, wat neerkomt op meer dan 9,2 miljoen individuele gebruikers per maand. Daarbij komen nog eens 25 miljoen contacten via de activiteiten van de persvoorlichting en public relations en 10 miljoen via banners op websites in dezelfde sector.