



Abonneren
Vacatures
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
- Lead Auditor Kwaliteit & Processen
- Junior account manager
Top 5 - gisteren
- Jan Oskam verkoopt locatie Vleuten aan projectontwikkelaar, Neerijnen vanaf 2024 centrale locatie
- "Op nieuwe verwerkingslocatie volop ruimte om ons verder te ontwikkelen"
- Dole verkoopt groentedivisie aan Chiquita
- "De Piqaboo is voornamelijk interessant omdat hij zo duur verkocht kan worden in Azië"
- Uit de oude doos: Pouw kocht aardappeloogst van Malta
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Foodex Japan 2014 (4-7 maart) - Holland paviljoen
U kunt in een gezamenlijk paviljoen onder Nederlandse vlag en met speciale korting deelnemen aan deze beurs. Het ministerie van Economische Zaken (EZ) neemt formeel niet deel aan de vakbeurs. Dit neemt niet weg dat wij als landbouwvertegenwoordigers van het ministerie in Japan, Korea en Taiwan uw deelname aan de beurs van harte aanbevelen en ondersteunen omdat wij geloven dat aanwezigheid op de FOODEX Japan waardevol is voor u als ondernemer in Oost-Azië.
FOODEX Japan is de grootste internationale vakbeurs voor voedings- en genotmiddelen in Azië met naast Japanse bezoekers ook veel bezoekers uit onder meer Korea, Taiwan en China. In 2013 bezochten in totaal 71.536 bezoekers de FOODEX, namen er 2.544 inzenders deel aan de beurs en waren er 3.326 stands. Voor bedrijven uit de regio Noordoost-Azië is Japan op het gebied van voedingsmiddelen de trendsetter. Trends die deze bedrijven zien tijdens de FOODEX Japan vinden later vaak hun weg ook in deze landen.
Japan is na de Verenigde Staten de grootste consumentenmarkt voor voedingsmiddelen ter wereld. Een interessante markt voor Nederland als tweede exporteur van agrarische producten ter wereld. Ondanks de economische recessie is Japan nog steeds een kapitaalkrachtige consumentenmarkt met belangstelling voor nicheproducten van hoge kwaliteit.
Vanuit het Holland paviljoen kunnen we niet alleen uw contacten met (potentiële) klanten uit Japan maar ook uit Korea en Taiwan faciliteren.
Klik hier voor meer informatie over FOODEX Japan 2014.
De kosten voor deelname bedragen JPY 570.000 voor een standaard stand van 3m x 3m = 9 m2. Uitbreiding van de stand met 3m2 kost JPY 178.500. Een tweede stand kost JPY 530.000. Zie bijlage voor meer informatie en contract.
De organisatie van de gezamenlijke Nederlandse beursdeelname is in handen van mevrouw Ariana Dolgoff, tel +81 3 3811 7049, mobiel +81 90 3960 7357en e-mail.
Voor meer informatie over de Japanse markt voor voedingsmiddelen kunt u contact opnemen met de Landbouwafdeling op de Nederlandse ambassade in Tokio, tel +81 3 5776 5490 en e-mail.
Voor meer informatie over de Koreaanse en Taiwanese markt voor voedingsmiddelen kunt u contact opnemen met de Landbouwafdeling op de Nederlandse ambassade in Seoul, tel +82 2 311 8670 en e-mail.
Bron: Foodvalley NL
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-01 ‘De rol van robotica op Dutch Fresh Port
- 2023-01-31 Speciale veiling verwerkingsbedrijf Homann Feinkost GmbH
- 2023-01-31 Agro Belgrado 2023: Ondanks uitdagend 2022 stijgt Servische fruitexport
- 2023-01-30 Thema-avonden ‘Samen komen wij ’t verst!’ in februari voor de AGF-specialist
- 2023-01-27 Startschot voor nieuw jaar Varend Corso
- 2023-01-27 Fotoreportage Zeeuwse Fruitteeltdag
- 2023-01-25 Matchmaking bijeenkomst in Rotterdam met Mexicaanse fruitexporteurs
- 2023-01-24 Fotoreportage 36ste editie SIVAL
- 2023-01-24 AGF beurs AgroBelgrade deze week in Belgrado
- 2023-01-24 Bayer ontmoet consumenten en politici tijdens de Grüne Woche in Berlijn
- 2023-01-23 Voorzitter wil nooit meer Varend Corso door Den Haag
- 2023-01-20 Overheid en bedrijfsleven ontmoeten elkaar bij opening Nederlandse paviljoen Grüne Woche
- 2023-01-18 Fotoreportage van Fruchtwelt Bodensee
- 2023-01-18 Veel aandacht voor thema 'water' op Zeeuwse Fruitteeltdag
- 2023-01-17 Internationale zakelijke bijeenkomsten met retailinkopers in Bergamo, Italië
- 2023-01-16 Fotoreportage Fruchtwelt Bodensee 2023
- 2023-01-16 Een wandeling door de wereld van de bloemkool en nieuwe bedrijfshal
- 2023-01-16 Veel 'dikke verhalen' bij viering 50 jaar Tuinbouw Jongeren Westland
- 2023-01-13 Horeca kijkt naar een positieve toekomst tijdens Horecava 2023
- 2023-01-13 Nationale en internationale zachtfruitsector trekt weer naar Den Bosch