Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi viert St. Patrick's Day met gezonde tips voor kinderen

Italië: Conad Adriatico opent nieuw logistiek centrum in Italië en breidt uit in Albanië
De Italiaanse coöperatie Conad Adriatico heeft een nieuw distributiecentrum geopend in Grottaglie, Taranto, dat klaar is om een van de grootste distributiecentra in Zuid-Italië te worden. Conad Adriatico blijft zich uitbreiden langs de kust, in Albanië, met de opening van een nieuwe supermarkt in Tirana, waarmee het totale winkelnetwerk in Albanië en Kosovo op 44 komt.
Bron: esmmagazine.com

Ierland: Aldi viert St. Patrick's Day met gezonde tips voor kinderen
Aldi Ierland heeft hun tips voor het eten van groenten deze St. Patrick's Day bekendgemaakt met gezonde ideeën voor kinderen. Om St. Patrick's Day te vieren, heeft Aldi tot en met 13 maart een aantal aanbiedingen voor groenten en fruit. Nature's Pick komkommer is afgeprijsd van € 0,75 naar € 0,59, krieltjes zijn afgeprijsd van € 0,99 naar € 0,59 en avocado's zijn afgeprijsd van € 2,19 naar € 1,29.
Bron: checkout.ie

Frankrijk: Les Mousquetaires en E.Leclerc worden lid van de Franse FCD
Les Mousquetaires en E.Leclerc zijn toegetreden tot de Franse Fédération du Commerce et de la Distribution (FCD), een representatieve groep voor de grootschalige retail.
Bron: esmmagazine.com

Frankrijk: Onderzoek wijst uit dat een op de vijf jongeren niet weet wat een courgette is
Een onderzoek van Harris Interactive Study genaamd "The French and daily diet" benadrukt de verschillen in eetgedrag tussen verschillende leeftijdsgroepen van de Franse bevolking. Mensen tussen de 15 en 24 jaar, 20%, kunnen het verschil niet zien tussen een courgette en een komkommer. Geconfronteerd met een afbeelding van een courgette dacht 18% van de jongeren een komkommer te herkennen, terwijl 2% dacht een aubergine te zien.
Bron: euronews.com

België: Okay opent derde Okay Direct in Gent
Okay opent op woensdag 13 maart zijn derde Okay Direct-winkel in Gent, aan de Kortrijksepoortstraat, vlakbij Verlorenkost. Klanten kunnen er snel en gemakkelijk terecht voor alles wat ze nodig hebben voor hun dagelijkse boodschappen: een basisassortiment verse producten, maar ook salades, kant-en-klaarmaaltijden, desserts, dranken en een aantal 'basisartikelen', zoals vuilniszakken en toiletpapier.
Bron: press.colruytgroup.com

Oostenrijk: Galeria-eigenaar René Benko vraagt faillissement aan
Galeria-eigenaar René Benko heeft voor zichzelf een faillissement aangevraagd. Veel schuldeisers, waaronder de Oostenrijkse belastingdienst, zitten hem op de hielen.
Bron: retaildetail.eu

Roemenië: Supermarkten en buurtsupers stuwen de omzet
Supermarkten en buurtsupers waren de best presterende winkels in de Roemeense retail in 2023, volgens RetailZoom, meldt Economica.net. De omzet van supermarkten steeg met 16,5% in waarde en 1,5% in omvang ten opzichte van 2022, terwijl de omzet van buurtsupers steeg met 18,1% in waarde en 1,6% in omvang.
Bron: esmmagazine.com

VK: Het personeel van Goldman Sachs in Londen krijgt een eigen groenten- en fruitkraam
In het Londense kantoor Shoe Lane van Goldman Sachs wordt een nieuw extraatje geïntroduceerd. Vanaf aanstaande maandag kan het personeel dat lunches koopt in de kantine ook lokale groenten voor thuis kopen. Het initiatief, dat verschillende lokale bedrijven en lokale telers steunt, is bedoeld om te voorkomen dat groenten worden verspild.
Bron: efinancialcareers.com

Roemenië: Carrefour werkt samen met Tazz voor flitsbezorging
Carrefour Roemenië heeft een strategisch partnerschap aangekondigd met Tazz, het enige platform voor flitsbezorging in het land. Klanten kunnen kiezen uit meer dan 20.000 artikelen per Carrefour hypermarktlocatie, waaronder verse producten, lokale merken, huishoudelijke artikelen en meer.
Bron: esmmagazine.com

VK: trüfrü krijgt eerste vermelding in Britse supermarkt
Het Amerikaanse diepvriessnackmerk trüfrü heeft zijn eerste supermarktnotering in Tesco in het VK. Het merk zal in eerste instantie met drie smaken op de markt komen: Aardbeien in Witte & Melkchocolade, Frambozen in Witte & Pure Chocolade en Piña Colada Ananas in Witte Chocolade & Kokosnoot.
Bron: grocerygazette.co.uk

Publicatiedatum: