Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fotoreportage: 8. Fructinale 2024

Internationale groothandelssector verzamelt zich in het Berliner Wasserwerk

Na vijf jaar kwam de internationale groothandelssector weer samen in het Berliner Wasserwerk. Als onderdeel van de 8e Fructinale, georganiseerd door de groothandelsvereniging GFI en talrijke sponsors en partners, werden aan het einde van de tweede beursdag van de Fruit Logistica in totaal drie Buddy-Beren uitgereikt. Naast deze prijsuitreiking bespraken de gasten de toekomst van de groothandelsmarkten en de internationale groothandel in groenten en fruit in een informele sfeer met shows en lekker eten.


De Vlaamse afvaardiging: Mathieu Dendauw en Jonathan Vandesande van FMB en Koen Vanswijgenhoven van VLAM

Het officiële programma stond in het teken van de drievoudige uitreiking van de Buddy-Beren in de categorieën: weekmarkten, groothandelsbedrijven en media. Björn Weihe van het Berlijnse groothandelsbedrijf Peter Keuthmann ontving de prijs voor beste groothandelsbedrijf. "Het groothandelsbedrijf is geen one-man-show", hield hij het publiek voor en bedankte vervolgens zijn medewerkers en partners in binnen- en buitenland. Ook Reiner Schecker, groententeler en weekmarkthandelaar in Frankfurt am Main, ontving een Buddy-Bär voor zijn indrukwekkende carrière. Dankzij zijn onvermoeibare inzet is de Groene Saus, gemaakt van regionale kruiden, uitgegroeid tot een populair culinair erfgoed en het handelsmerk van de regio. Tot slot werd Ulrike Niggemann, de jarenlange directeur van het Fruchthandel Magazine, geëerd met een Buddy-Bär.

Ondanks de vele uitdagingen en moeilijke omstandigheden zijn groothandelaars in Duitsland en daarbuiten over het algemeen positief over de toekomst. Nieuwe concepten met betrekking tot digitalisering en dergelijke worden ook steeds belangrijker. Het is geen toeval dat Orderlion, het B2B shopsysteem voor de horeca groothandel, dit jaar een van de hoofdsponsors was van het succesvolle evenement. Een teken dat digitalisering ook steeds meer zijn weg vindt naar de stedelijke groothandelsmarkten.

Klik hier voor de fotoreportage

Voor meer informatie:
www.grossmaerkte.org

Publicatiedatum: