Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Stijgende verkoop huismerken is geen winst voor supermarkten

De opmars van de verkoop van huismerken in de supermarkt is geen extra winst. ‘Sterker nog: ik denk dat je op een huismerk al gauw een kwart minder verdient’, aldus retaildeskundige Paul Moers in het tv-programma Een Vandaag. Ook retailprofessor Cor Molenaar zegt dat supermarkten minder winst maken op huismerken vanwege het loyaliteitsprincipe. "Je trekt klanten aan door de prijs laag te houden. Je hoeft daardoor niet meteen meer winst te maken op huismerken", zo legt hij uit.

Bron: Een Vandaag

Publicatiedatum: