Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Weer een supermarkt minder: Nettorama en Boni kondigen fusie aan

Nettorama en Boni gaan fuseren. De nieuwe keten zal verdergaan onder het merk Nettorama. Door de samenvoeging ontstaat een A-merkdiscounter met ruim 80 winkels en circa 6.800 medewerkers.

Nettorama-directeur Michel Mattheeuws: “Dit is een natuurlijk moment en een logische combinatie. Nettorama en Boni zijn beide familiebedrijven. Succesvolle A-merkdiscounters, die in iets meer dan 50 jaar zijn uitgegroeid tot stabiele winkelketens met trouwe klanten. We hebben hetzelfde DNA, zijn financieel gezond en vullen elkaar goed aan. Ik zie uit naar de samenwerking met Boni. Klanten kunnen straks in ruim 80 Nettorama winkels terecht voor het beste vers, de laagste prijzen en aantrekkelijke aanbiedingen.”

Boni-directeur Bouke van der Wal is trots op wat Boni als zelfstandige supermarktformule heeft bereikt en benadrukt het belang van schaalvergroting. “We zijn allebei succesvol in de markt en financieel robuust. Boni staat er uitstekend voor. Lokaal hebben wij met onze formule een hele goede naam opgebouwd. Dit hebben wij mede bereikt door de persoonlijke inzet en betrokkenheid van al onze medewerkers. Zij zijn hierin een hele belangrijke succesfactor. De krachtenbundeling met Nettorama maakt ons allebei sterker. Schaalvergroting is in de huidige marktomstandigheden nodig om klanten tegen de laagste prijzen te blijven bedienen en aantrekkelijk te blijven als werkgever.”

Naam Boni verdwijnt
Het vertrouwde Boni zal geleidelijk als merknaam verdwijnen. Het streven is dat alle Bonisupermarkten in de komende jaren worden omgebouwd. “Aan prijs en kwaliteit worden geen concessies gedaan’, aldus Van der Wal. Volgens Mattheeuws is samengaan met Boni cruciaal voor de voortzetting van het succes van Nettorama. “Beide familiebedrijven gaan een nieuwe fase in. We zijn al sinds onze oprichting in 1968 door de heer Bastmeijer betrouwbaar als het gaat om prijs en dat houden we zo. We blijven A-merkdiscounter. Boni is een prachtige winkelformule. Ik ben onder de indruk van de zichtbare rol die ze spelen in lokale gemeenschappen. We hebben goed de tijd genomen om elkaars bedrijven te leren kennen en hebben alle vertrouwen in deze stap.”

Door de goede spreiding van de winkels van Nettorama en Boni zullen in de winkels alle banen behouden blijven. Dat geldt ook voor de distributiecentra. De winkels van Nettorama en Boni worden op dit moment bevoorraad uit respectievelijk Oosterhout en Nijkerk. Dit verandert niet. Op de hoofdkantoren is sprake van enkele overlappende activiteiten, waardoor een aantal functies op termijn vervalt. Wanneer dit plaatsvindt is mede afhankelijk van het ombouwtempo van de Bonisupermarkten en de integratie van de hoofdkantooractiviteiten.

De samenvoeging van Nettorama en Boni is onder voorbehoud van goedkeuring door de Autoriteit Consument & Markt en advies van de Ondernemingsraad van Boni. De samengevoegde onderneming blijft lid van de inkooporganisatie Superunie.

Publicatiedatum: