Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Boodschappenplatform Rechtstreex haalt ruim €127.000 op met crowdfunding

Boodschappenplatform Rechtstreex is na drie succesvolle campagnes een nieuwe crowdfunding gestart via CrowdAboutNow. Twee jaar geleden werd er in 12 uur tijd een ton geïnvesteerd voor de uitbreiding naar Den Haag, dit keer start Rechtstreex een crowdfunding om te investeren in meer bekendheid en bereik om zo veel mogelijk mensen kennis te laten maken met de lokale voedselketen die het boodschappenplatform biedt, zo meldt het platform. Er is al meer dan €127.000 geïnvesteerd door ruim 100 betrokken investeerders die straks mede-eigenaar zijn van de voedselketen. Rechtstreex streeft ernaar om minimaal €400.000 op te halen.

Rechtstreex community
Rechtstreex is in 2013 opgericht door ondernemers Arthur Nijhuis en Maarten Bouten, met als missie om de ontwikkelingen te realiseren die nodig zijn om een lokale voedselketen voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken. Het duurzame boodschappenplatform is de afgelopen jaren hard gegroeid en werkt inmiddels samen met 150 verschillende boeren en makers uit Zuid Holland.

"We hebben de afgelopen jaren een mooie logistieke organisatie opgebouwd en kunnen met gemak meer volume aan. Daarom willen we nu bij meer mensen onze missie en producten onder de aandacht brengen, dus gaan we investeren in bereik en bekendheid", aldus Bouten.

Community
Een community van vaste klanten en supporters is erg belangrijk voor de ondernemers: "Onze keten is niet alleen een distributieketen, maar ook een sociale keten waarin iedereen een gezicht heeft, we elkaars uitdagingen kennen en we samen uitvinden hoe we een duurzame wereld voor elkaar kunnen krijgen", vertelt Bouten.

Crowdfunding
Om de groei naar meer bekendheid te realiseren is financiering nodig. De ondernemers hebben er uiteindelijk voor gekozen om de financiering op te halen door middel van crowdfunding. Op die manier worden de plannen gefinancierd door een groep betrokken investeerders en wordt de groep vaste klanten en trouwe supporters nog dichter betrokken bij de missie van Rechtstreex.

Het minimum doelbedrag van de crowdfunding campagne staat op 400.000 euro. Als er meer geïnvesteerd wordt gaat het platform ook extra investeren in duurzaamheid en wordt er een pilot winkel geopend in Rotterdam.

De crowdfunding is een aandelencampagne. Als men investeert worden ze mede-eigenaar van Rechtstreex. Daarnaast worden investeerders afhankelijk van het geïnvesteerde bedrag beloond met extra’s zoals boodschappentegoed of een diner. Meedoen kan vanaf 250 euro, er kan nog geïnvesteerd worden tot 31 juli 2023.

Bron: Rechtstreex

Publicatiedatum: