Het Fresh Produce Consortium of Kenya en gelieerde agentschappen hebben een digitale communicatiestrategie gelanceerd om de exportcapaciteit van Keniaanse avocado's en bananen te vergroten. FPCK is Kenia's belangrijkste handelsorganisatie die zich inzet voor de groei en het succes van bedrijven die zich bezighouden met de teelt van AGF-producten.
Okisegere Ojepat, de CEO van FPCK, zei dat de Keniaanse digitale marketingcampagne voor avocado's en bananen op een moment komt dat Kenia de eerste plaats in Afrika inneemt voor de export van avocado's: "Het is belangrijk dat we deze positie uitbreiden van continentale naar een wereldwijde door strategieën en methoden te bedenken om onze exportmogelijkheden over de hele wereld te vergroten."
Ojepat voegde eraan toe dat ze met de hulp van USAid en het initiatief Kenya Crops and Dairy Marketing Systems (KCDMS) van het RTI een digitale communicatie- en marketingstrategie hebben gelanceerd ten behoeve van Kenia's markt voor AGF-producten.
Bron: standardmedia.co.ke