Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nicolas Choplin, Occitane Fruits:

“Hulp bij een goede productpresentatie is een echte meerwaarde”

Occitane Fruits, een dochteronderneming van het Le Saint-netwerk, is onlangs bij diverse klanten het exotisch fruitseizoen gestart. Hoewel het bedrijf is gespecialiseerd op het gebied van verse Franse en andere groenten en fruit, beperkt het zich niet tot het enkel op de markt brengen ervan. “Occitane Fruits is al een tijdje in ontwikkeling. Om op te vallen en onze klanten echt blij te maken, houden we ons bezig met meer dan alleen het afzetten van onze producten. We willen daarnaast een echte goede service bieden. Het Le Saint-netwerk had dit al lang door. Hierdoor kunnen we op dit moment heel precies aan de behoeften van onze klanten voldoen”, vertelt Nicolas Choplin, sales manager voor middelgrote en grote supermarkten bij Occitane Fruits.

“De knowhow van ons team uit de supermarktwereld maakt het verschil”
Occitane Fruits biedt supermarktklanten het hele jaar door een service aan om de diverse producten beter te kunnen presenteren en hun zichtbaarheid te maximaliseren. “Ons verkoopteam is verantwoordelijk voor de promotie van onze groenten en fruit in de supermarkten. Bijna alle teamleden komen zelf ook uit de supermarktwereld. Dankzij hun knowhow, gecombineerd met een aantal krachtige marketing- en POS-tools van het Le Saint-netwerk, kunnen we onze klanten op een efficiënte manier helpen bij het promoten van hun groenten en fruit.”

Promotionele acties
“We hebben promotionele acties gehad rondom de pompoen en met de komst van de feestdagen zetten we ons eigen merk exotische producten, Jardins Créoles, in de kijker. In januari hebben we een sinaasappelenthema en in het voorjaar gaan we de seizoensproducten promoten.”

“Het succes van onze klanten is ons succes”
In deze tijden waarin de consumptie van exotisch fruit niet op zijn best is, kan de instore-service op het gebied van de zichtbaarheid in de verschillende supermarkten duidelijk het verschil maken. “De instore-service die we klanten bieden is een echte meerwaarde voor de winkels, vooral omdat we in Frankrijk bijna de enige zijn die deze service op dit competentieniveau aanbieden. Die service trekt de aandacht van de klant en iedereen weet dat consumenten vooral kopen met hun ogen. Ondanks de huidige economische situatie waar we in zitten en de steeds feller wordende concurrentie, zijn de verschillende winkels sinds de start van onze service heel positief over ons exotisch fruit. De service is dus populair en levert ook resultaten op. Elk jaar opnieuw vragen onze klanten ons steeds weer om dezelfde service. We boeken vooruitgang met dubbele cijfers als het gaat om het aantal uitgevoerde instore-services per jaar.”

Voor meer informatie:
Nicolas Choplin
Occitane Fruits
+33 06 83 94 93 05
nicolas.choplin@occitane-fruits.fr
www.reseau-le-saint.com

Publicatiedatum: