Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
True Origins van La Dona Fruit

Nieuw en kleurrijk merk voor avocado's en limes

La Dona Fruit, een Latijns-Amerikaanse teler en exporteur van verse ananas en exotische AGF, kondigt de introductie van een nieuw kleurrijk merk aan voor haar premium, duurzaam ingekochte avocado's en limes voor Europa en de Verenigde Staten. 

 

 

In een tijd dat de wereld wel wat vrolijkheid kan gebruiken introduceert La Dona het merk True Origins met veelkleurige precolumbiaanse symbolen die de kleuren, het licht en de muziek van de oorspronkelijk Andes-cultuur uitstralen, evenals de tropische omgeving van Colombia en Peru, waar de Hass-avocado's en Tahiti-limes van La Dona vrijwel jaarrond op ambachtelijke wijze worden geteeld. 

Vanaf september 2020 zullen de kartonnen La Dona dozen van 4,5 kilo voor Europa en die van 18 kilo voor de Verenigde Staten met dit opvallende nieuwe design worden bedrukt. Het merk hoopt hiermee de aandacht van retailers en groothandelaren in de Verenigde Staten en Europa te trekken en dan vooral die in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië en Zwitserland.

Oscar Baracaldo, hoofd Customer Experience bij La Dona: "De wereld heeft momenteel wat meer kleur nodig en we willen dat klanten ons merk associëren met vrolijkheid. True Origins van La Dona is een levendig ontwerp dat de Andes-cultuur belichaamt en dan met name de kracht van de zon in het precolumbiaanse tijdperk."

La Dona kiest bij de fruitteelt voor een ambachtelijke benadering en het True Origins merk straalt dit uit. 

"We blijven onze teeltbedrijven en banden met telers verder ontwikkelen om het beste te kunnen bieden wat de Andes-regio te bieden heeft. Door oude, lokale technieken te combineren met modern gewasbeheer kunnen we smaakvol La Dona-fruit leveren, dat op verschillende hoogtes in de Andes wordt geteeld."

De nieuw branding staat in schril contrast met het zwarte ontwerp waar de Hass-avocado's van La Dona uit Colombia en Peru en de Tahiti-limes uit Colombia voorheen in verpakt werden. In de toekomst zal het merk worden uitgebreid naar andere exportcategorieën van la Dona. 

Baracaldo: "We raakten de oude zwarte dozen beu, zeker tijdens de pandemie. Onze aantrekkelijke True Origins-branding geeft ons leven wat meer kleur, zonneschijn en muziek in deze onzekere tijd."

La Dona exporteert al sinds november 2019 Colombiaanse Tahiti-limes naar Europa en is net begonnen met de export naar de Verenigde Staten. Onlangs is het bedrijf ook begonnen met de export van Colombiaanse en Peruaanse Hass-avocado's naar Europa. 

 

Het bedrijf exporteert vrijwel jaarrond en begint nu aan het piekseizoen van haar limes, dat samenvalt met het gat op de Europese markt in het najaar en het gat op de Amerikaanse markt in de maanden november en december. 

La Dona verwacht tegen het einde van dit jaar 2.100 ton limes te hebben geëxporteerd. 

 

Voor meer informatie: 
Oscar Baracaldo
La Dona Fruit
Email: oscarb@ladonafruit.com
wwwladonafruit.com

Publicatiedatum: