Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Retailers afzet ananas vergroten door consumentengedrag te veranderen

Ongeveer 85% van de Amerikanen hebben hun eetgewoonten veranderd sinds het begin van de Covid-19-crisis, zo blijkt uit een enquête van het International Food Information Council. Zo is er een voorkeur ontstaan voor het thuis bereiden van maaltijden boven uit eten gaan (60%) en is er sprake van een verschuiving naar gezondere voedselkeuzes (43%). Deze gedragsveranderingen hebben de vraag naar verse AGF fors opgedreven dit jaar. Nu de scholen weer beginnen, is de ideale tijd aangebroken om de AGF-afzet te vergroten. Met goed getimede strategieën kunnen retailers deze nieuwe trend vasthouden.  

De afzet van ananas tijdens de Covid-19-pandemie
Dankzij haar hoge gehalte aan vitamine C versterkt ananas het afweersysteem. Dit verklaart waarom de afzet de afgelopen maanden flink is gegroeid. In tegenstelling tot de forse daling van het aantal bestellingen vanuit de foodservicesector zag ananasteler Chestnut Hill Farms de consumptie onder huishoudens sterk toenemen. "We zagen de ananasafzet toenemen toen iedereen meer tijd thuis door ging brengen," zegt Jake Kamysz, directeur program sales. "Mensen eten meer dan alleen de maaltijden thuis en omdat de kinderen ook thuis waren, lag de nadruk vooral op gezonde tussendoortjes. De afzet van fruit dat rijk is aan vitamine C groeide en daarnaast werden mensen ook steeds creatiever in de keuken." 

Nu voor Amerikaanse gezinnen een nieuwe fase in de pandemie is aangebroken en de scholen hun deuren weer openen, kunnen retailers stappen ondernemen om de focus op gezonde voeding en thuis koken vast te houden onder het winkelend publiek.

Thuis gezond eten makkelijker maken

Om de aandacht te vestigen op de gezonde eigenschappen van een product zoals ananas, zouden retailers gebruik kunnen maken van informatieborden of campagnes op sociale media. Chestnut Hill Farms is de samenwerking met Walmart en Costco in Canada aangegaan voor het verspreiden van infographic over het hoge vitamine C-gehalte van ananas. Met de Landelijke Maand van Groenten en Fruit in het vooruitzicht zullen zich volop mogelijkheden aandienen om informatie te verspreiden over deze exotische fruitsoort, zoals tips voor het uitkiezen van de perfecte ananas, het schoonmaken en informatie over de voedingswaarde. 

Bewaaroplossingen aanbieden
De vraag naar diepgevroren AGF groeide zelfs nog sterker dan die naar verse AGF en overtrof deze met 27,8% ondanks het feit dat de beschikbaarheid ervan lager is. Retailers zouden verse AGF als alternatief aan kunnen bieden en hun klanten aan kunnen moedigen om zelf groenten en fruit voor smoothies, desserts en roerbakgerechten in te vriezen. Dit stelt consumenten niet alleen in staat om hun voorraad op peil te houden maar biedt hen ook de kans om hun tijd efficiënter te benutten, iets wat belangrijk is voor drukke gezinnen, zeker nu de kinderen weer naar school gaan.


www.chfusa.com 

Publicatiedatum: