Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Indiase exporteur voorziet alle werknemers van voedsel en voorzieningen voor hun gezin

Een deel van de handel in India is weer op gang gekomen ondanks het feit dat het land nog steeds in lockdown is. Er zijn verschillende maatregelen genomen om de veiligheid van de werknemers te garanderen en hoewel de logistiek nog steeds een uitdaging is, is het niet langer onmogelijk om producten te exporteren. Verbeteringen zijn nog steeds wenselijk, zeker met het nieuwe vijgenseizoen in zicht, dat naar verwachting begin mei zal aanvangen.

Logistiek
Sam Agri, een Indiase exporteur van granaatappelpitten, heeft moeilijke weken achter de rug. "We zijn blij dat Sam Agri de activiteiten weer heeft kunnen oppakken," zegt woordvoerder GVK Naidu. "We hebben alle Covid-19-voorschriften ingevoerd, zoals sociale distantie op de werkplekken. De internationale luchtvrachtlogistiek is echter nog een moeilijkheid. Wij leveren jaarrond granaatappelpitten en kokosnoten en de coronapandemie heeft zeker invloed gehad op het werk van onze telers als ook op onze inkoop van grondstoffen. Het vijgenseizoen staat nu voor de deur, de komende twee maanden verwachten we de piekoogst en wij hopen begin mei te starten met de eerste zendingen."

Binnenlandse handel
"Onze eerste prioriteit toen de lockdown werd aangekondigd, was het waarborgen van de veiligheid van al onze medewerkers. In eerste instantie was ons bedrijf een paar dagen gesloten. Omdat niet duidelijk was of de internationale situatie zou verbeteren, met name wat betreft de exportmogelijkheden, hebben we onze activiteiten verlegd naar de binnenlandse markt. De afzet bij alle grote nationale winkelketens in India hielp de eerste klap te verzachten. Nadat de Indiase regering richtlijnen had uitgevaardigd om de essentiële diensten, waaronder voedselverwerking en dergelijke, te hervatten, hebben we vanaf 10 april onze exportactiviteiten hervat door een reeks stappen te ondernemen om de hygiëne, veiligheid en sociale afstand op onze vestigingen te kunnen waarborgen."

Export hervat
Terwijl de lockdown nog steeds van kracht is, begint de export weer langzaam op gang te komen. "We hebben de nodige overheidstoestemmingen gekregen voor het intern transport van onze lading tussen teeltbedrijven, verwerkingsfaciliteiten en havens. We werken nauw samen met de luchtvaartmaatschappijen om een bevestiging van de ruimte te krijgen. De luchtvrachttarieven zijn verdrie- en zelfs verviervoudigd. Sam Agri werkt gelukkig vanuit drie verschillende locaties in drie verschillende Indiase staten met toegang tot drie grote internationale luchthavens Mumbai, Bangalore en Hyderabad. Dit helpt ons om een consistente levering aan onze klanten te kunnen bewerkstelligen."

Covid-19-maatregelen
Sam Agri heeft belangrijke maatregelen genomen om zijn werknemers te beschermen, onder andere door ze met een bedrijfsbus van huis uit te laten halen: "Deze voertuigen worden regelmatig gedesinfecteerd en we zorgen ervoor dat onze werknemers tijdens de reis afstand houden van elkaar. Elke dag wordt de temperatuur van elke werknemer bij de ingang gecontroleerd en worden eventuele symptomen opgespoord. We hebben ontsmettingskamers geïnstalleerd, waar iedereen doorheen gaat voordat hij of zij het gebouw betreedt. We hebben extreme voorzorgsmaatregelen genomen voor de behandeling van onze producten binnen de faciliteit. Onze medewerkers worden voorzien van zeep, ontsmettingsgel, masker, uniformen, schorten, petten en handschoenen en binnen onze gebouwen houden de werknemers onderling 1,5 meter afstand en minimaliseren ze het contact tussen elkaar waar mogelijk."

Voedselpakketten
Een andere stap die Naidu heeft genomen, is het voorzien van voedselpakketten voor hun werknemers en hun gezinnen in deze onzekere tijden. "Via onze 'Sam Foundation' hebben we ons gecommitteerd om al onze medewerkers te voorzien van een tas met voedsel en voorzieningen voor hun families en om hen te ondersteunen in deze ongekende tijden."

Naidu verwacht een mentaliteitsverandering als het gaat om de manier waarop mensen eten, wat in de toekomst kansen biedt voor de AGF-sector. "Deze wereldwijde pandemie laat mensen nadenken over hun dagelijkse gewoonten, zoals het eten van veilig, gezond, hygiënisch en voedzaam voedsel. Op de lange termijn geloven we dat we ons in een goede sector bevinden gezien onze producten: granaatappelpitten, kokosnoot en verse vijgen worden allemaal gewaardeerd als gezond en immuniteitsverhogend fruit. Deze situatie heeft ons ook sterker doen nadenken over de toekomst van ons bedrijf en het werken aan beleid dat de supply chain en de logistiek integreert naast het menselijke element," besluit Naidu.

Voor meer informatie:
GVK Naidu
Sam Agri
+91 98480 25196
info@samagri.com 
www.samagri.com

Publicatiedatum: