Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Start nieuw seizoen Uvasdoce

Spanje: Presentatie nieuwe druivenverpakking voor kinderen

12 juni jongstleden opende het Spaanse Uvasdoce het seizoen van 2019 met een presentatie waarbij meer dan vijftig mensen aanwezig waren, waaronder klanten, handelaren, media en lokale autoriteiten. Tijdens deze presentatie gaf het in Alicante gevestigde bedrijf informatie over de nieuwigheden in het komende seizoen, dat binnen enkele dagen van start zal gaan.

In het bijzonder werd aandacht besteed aan het feit dat het druivenbedrijf een historische mijlpaal heeft bereikt. De teelt zal in 2019 bijna volledig uit pitloze variëteiten bestaan: traditionele rassen zijn inmiddels slechts goed voor minder dan 10% van het totale volume.

De dag begon met de opening van het nieuwe teeltbedrijf 'La Gloria', door de burgemeester van Monforte del Cid, M. Dolores Berenguer Belló, en de directeur van Uvasdoce, Alfredo Miralles.

Op dit teeltbedrijf, waar uitsluitend pitloze variëteiten worden geteeld, konden de aanwezigen de voortgang zien van de groei van vijf van de zeven nieuwe variëteiten die Uvasdoce voor de eerste keer zal oogsten en afzetten. Het gaat om Candy Snaps, Candy Drops, Candy Hearts, Candy Dreams en Candy Crunch, variëteiten die opvallen vanwege hun unieke smaken. De eerste drie zijn roze variëteiten, terwijl de Candy Dreams en Candy Crunch blauw zijn. Hiermee heeft het bedrijf zijn assortiment aan variëteiten uit het IFG-programma uitgebreid.

Daarnaast zal het bedrijf voor het eerst de Timpson oogsten (een witte pitloze variëteit met een muskaatachtige smaak) en de Allison (een late pitloze rode druif). Deze variëteiten zijn beide afkomstig van het SNFL rassenprogramma.



De afdeling Inkoop en Materialen presenteerde de resultaten van een jarenlange samenwerking met haar leveranciers in het vinden van de beste oplossing voor materiaalgebruik. Hierin werd gezocht naar een zo groot mogelijke uitbanning van plastic met behoud van de versheid en hygiëne van de druiven in de supermarktschappen.

Tenslotte presenteerde Uvasdoce, als hoogtepunt van de dag, een nieuw product dat eind juli op de markt zal worden gebracht, met de oogst van de eerste Candy Snaps, druiven met een heerlijke en zoete aardbei-achtige smaak. Het gaat om een verpakking van 200 gram van de meest zoete druiven van dit moment, gericht op de jongste consumenten.

De verpakking is 100% recyclebaar en wasbaar, maar het meest verrassende is dat een van de onderdelen van de verpakking een onderdeel van een te verzamelen puzzel bevat. Om deze puzzel compleet te maken, moeten consumenten 12 verschillende stukjes vinden. Daarnaast heeft Uvasdoce op zijn website een nieuwe pagina geïntroduceerd met 'Nuestras Imprescindibles' ('Onze Essentials'), een reeks personages die elk een variëteit vertegenwoordigen. Hier kunnen kinderen meer leren over de verschillende variëteiten en kleur-, leer- en speelmateriaal downloaden.

De grootste verrassing voor de aanwezigen was echter de presentatie van een videogame in runner-stijl, met Nuestras Imprescindibles als hoofdpersonen. In dit spel moeten spelers verschillende problemen oplossen. Het spel zal eind juli beschikbaar zijn voor zowel IOS als Android.

 

Meer informatie:

UVASDOCE
Miriam Cutillas (responsable de Marketing)    Ctra. Monforte-Agost km. 6,9
Partida de las Norias n.º 188
T: +34 965 620 125 
M: +34 659670964 
info@uvasdoce.com
www.uvasdoce.com

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven