Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tweede Fruit Fusion Conferentie op groothandelsmarkt Mercovasa

Spanje: Hoe kun je meer toegevoegde waarde verlenen aan mango en avocado?

Hoe kan er meer toegevoegde waarde verleend worden aan mango's en avocado's? Hoe geef je meer bekendheid aan een reeds geconsolideerd merk? Dat vroegen twee Spaanse bedrijven zich af, te weten Sigfrido SLU, een teelt-, import- en exportbedrijf van mango's en avocado's in Málaga en het Valenciaanse Cansafresc. Deze twee bedrijven hebben hun krachten verenigd om de tweede editie van de Fruit Fusion Conferentie op groothandelsmarkt Mercovasa in Valencia te organiseren. Hier zullen vernieuwende recepten worden bereid met deze tropische fruitsoorten.

Tijdens een 'showcooking' kunnen bezoekers ter plekke proeven van de bereide gerechten, zoals 'avocadocannelloni met zalmtartaar', 'taco met zoetzuur varkensvlees en mangoschuim' of 'avocado millefeuilles met geitenkaas en tapenade'.

"We willen graag dat de kopers die naar de markt komen kunnen zien hoe een groep chef-koks deze recepten met mango en avocado bereiden en dat ze ze kunnen proeven. Hoewel het niet iets makkelijks is om te organiseren, willen we ons onderscheiden van de traditionele fruitproeverijen waarbij mensen stukjes gesneden fruit krijgen aangeboden bij de verkooppunten. Op deze manier laten we de grote veelzijdigheid zien in de manieren waarop mango en avocado geconsumeerd kunnen worden", legt Sigfrido Molina, directeur van Sigfrido SLU, uit.

Cansafresh zet al jarenlang de merken Sigfrido Ready to Eat, Chispita en Retamosa af. "De klanten zijn al bekend met het product en herkennen deze merken. Met deze proeverijen zullen we de merkloyaliteit bevorderen en onze klanten eraan herinneren dat Sigfrido een toonaangevende naam is", zegt Francisco Chardí, manager van Cansafresh. 

"Twee jaar geleden hebben we de eerste stap al gezet met de ontwikkeling van de eerste avocado paella, die behoorlijk succesvol was, zodanig dat we deze presenteerden op de Internationale Fruit Attraction beurs. Als dit evenement en deze recepten succesvol zijn, zullen we ze ook op meer plekken gaan presenteren", besluit Sigfrido Molina.

 

Voor meer informatie:
Sigfrido Molina
Sigfrido, S.L.U.
T: +34 951 919 944 
sigfrido@sigfridofruit.com
www.sigfridofruit.com

Publicatiedatum: