Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verenigde Staten: Uniek demografisch profiel avocadoconsumenten

Avocado's zijn één van de grootste AGF-categorieën met een jaarlijkse retailomzet van €2 miljard in de Verenigde Staten, zo blijkt uit recent onderzoek. Een onlangs door de Hass Avocado Board (HAB) gepubliceerd onderzoek,  Avocado Shopper Insights: Regional Demographics and Purchase Trends, toont aan dat huishoudens die avocado's kopen een zeer diverse groep zijn. Hoewel alle acht geografische regio's huishoudens tellen die avocado's kopen, verschilt de demografische samenstelling ervan per regio, evenals de frequentie waarmee zij avocado's kopen en de gemiddelde uitgaven. 

Dit nieuwe onderzoek, dat gebaseerd is op gegevens van IRI Consumer Network, geeft gedetailleerde informatie over 'wie'  avocado's kopen in iedere regio. Deze regionale demografische profielen werden gebaseerd op de onderstaande variabelen: 

  • Gezinsgrootte (aantal personen per huishouden)
  • Aanwezigheid van kinderen in het gezin
  • Burgerlijke staat gezinshoofd
  • Latijns-Amerikaanse achtergrond versus niet Latijns-Amerikaanse achtergrond van het gezinshoofd. 
  • Ras gezinshoofd
  • Leeftijd gezinshoofd
  • Inkomen van het gezin

“Niet alle consumenten die avocado's kopen, zijn hetzelfde," legt Emiliano Escobedo van het Hass Avocado Board uit. "Deze inzichten in demografie en koopgedrag helpen ons bij het vaststellen van de verschillen tussen de consumenten in verschillende regio's van het land. Dit kan ons helpen bij het identificeren van de groeikansen in de diverse delen van het land en binnen de verschillende demografische groepen."


uitvergroting

Zo heeft dit onderzoek bijvoorbeeld uitgewezen dat het merendeel van de huishoudens die avocado's kopen geen kinderen heeft. Huishoudens zonder kinderen vormen 64% van het aantal consumenten op landelijk niveau en vertonen weinig verschillen tussen de afzonderlijke regio's. Het aandeel huishoudens met een Latijns-Amerikaanse achtergrond verschilt daarentegen sterk per regio, met de grootste concentraties is Californië (30,2%) en Zuid Centraal (27,1%) en het laagste in de regio rond de Grote Meren (8,3%), Middenzuid (8,6%) en de Plains (4,9%). Het onderzoek richtte zich op de demografische variabelen in iedere regio en indexeerde het aandeel van iedere regio naar het totale Amerikaanse aandeel. HAB legt uit dat deze index lezers de kans geeft om relevante demografische verschillen tussen de regionale en landelijke profielen vast te stellen die van waarde kunnen zijn voor bedrijven die hun communicatie af willen stemmen op specifieke regio's of consumentensegmenten. 

Het onderzoek bestudeerde ook op welke manier consumenten in de verschillende regio's avocado's inkopen. De regionale kooptrends werden gebaseerd op de volgende koopgegevens: 

  • Penetratiegraad huishoudens (percentage huishoudens dat avocado's koopt )
  • Uitgaven: gemiddelde jaarlijkse uitgaven aan avocado's per huishouden) 
  • Gemiddeld aantal winkelbezoeken per huishouden
  • Gemiddelde uitgaven aan avocado's per winkelbezoek

Het onderzoek toont aan dat net iets meer dan de helft (51%) van de  Amerikaanse huishoudens avocado's koopt maar de penetratiegraad verschilt per regio. Zo hebben Californië (69%), het westen (66%) en Zuid Centraal (61%) de hoogste regionale penetratiegraad, die ver boven het landelijk gemiddelde ligt. In de overige vijf regio's ligt de penetratiegraad onder het landelijke gemiddelde. Deze zelfde drie regio's voeren ook het aantal aankopen aan, waarbij Californië aan kop gaat. In deze staat geven huishoudens jaarlijks gemiddeld €26,44 aan avocado's uit. In Plains zijn de gemiddelde jaarlijkse uitgaven aan avocado's per huishouden met €14,10 het laagst. 

Het onderzoek omvat ook cijfers over de avocado aankopen per demografisch segment per regio. Deze demografische profielen en regionale vergelijkingen geven verkopers en handelaren een uitgebreid overzicht van feiten en inzichten die relevant kunnen zijn voor het ontwikkelen van groeistrategieën voor de avocadocategorie, aldus het HAB. 

 

Voor meer informatie:
Jill Netzel
Ph: +1 (818) 718-8084 Ext. 212 
jnetzel@fusion-mktg.com
www.hassavocadoboard.com

Publicatiedatum: