Jumbo breidt Too Good To Go samenwerking uit

‘In 2030 de helft minder voedselverspilling’, dat is waar de Stichting Samen tegen Voedselverspilling voor gaat. Jumbo sluit zich aan bij deze coalitie van overheidsinstellingen, maatschappelijke organisaties, wetenschappers en Nederlandse bedrijven in de strijd tegen voedselverspilling. Door de krachten te bundelen wil Jumbo werken aan verdere vermindering van verspilling van voedsel binnen de eigen bedrijfsactiviteiten, in de keten en bij consumenten thuis. Ook maakt Jumbo vandaag bekend dat de pilot met Too Good To Go wordt uitgebreid van 14 naar 50 winkels om zo samen eten te ‘redden’. Deze initiatieven passen bij de ambitie van Jumbo om de supermarkt te zijn waar zo min mogelijk eetbaar voedsel wordt weggegooid.

“We zijn dagelijks bezig met het vraagstuk ‘Hoe verspillingsvrij zijn wij’? en nemen al tal van maatregelen om te voorkomen dat producten weggegooid moeten worden. Bijvoorbeeld met een slim bestelsysteem voor onze winkels om derving tegen te gaan, de donatie van verse producten die niet meer verkocht kunnen worden aan meer dan 300 lokale voedselbanken én bewaar- en kooktips voor onze klanten om restjes niet te hoeven weggooien”, aldus Colette Cloosterman - van Eerd, CCO van Jumbo. “Maar we zien ook dat er complexere vraagstukken zijn. We geloven dat we door samenwerking het verschil kunnen maken en onze ambitie kunnen verwezenlijken. Daarom sluiten we ons aan bij Samen tegen Voedselverspilling. Onze pilot met Too Good To Go is al een mooi voorbeeld waarin we de samenwerking opzoeken met een partner binnen de coalitie. We zijn er dan ook trots op dat we deze pilot verder gaan uitbreiden.”

Samen eten redden
Na de aftrap van de pilot met de Too Good To Go app in januari gaat Jumbo deze verder uitbreiden in de komende twee weken. Too Good To Go is een app tegen voedselverspilling. Via de app kunnen klanten voor een klein bedrag eten bestellen, zodat dit niet wordt verspild, maar in zogenaamde ‘Magic Boxen’ terechtkomt. Klanten kunnen straks bij 50 Jumbo winkels verspreid over heel Nederland een verrassingsbox bestellen. De inhoud van deze verrassingsboxen verschilt per dag en is afhankelijk van het aanbod in de winkel. In de eerste fase van de pilot zijn alle zogeheten Magic Boxen verkocht bij de deelnemende winkels. De boxen vlogen als warme broodjes over de toonbank: de circa 1000 boxen per week waren in mum van tijd uitverkocht.


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven