Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Pink Lady presenteert strategie op Fruit Logistica:

175.000 ton Pink Lady verwacht in 2018/19

175.000 ton Pink Lady appelen wordt dit seizoen verwacht, een stabiel volume in relatie met de laatste 2 seizoenen en een stijging van 17% vergeleken met seizoen 2014/15 ondanks weersomstandigheden die de oogst vertraagden en dankzij maten die stabiel bleven en een vereniging die er alles aan doet om klasse 1 kwaliteit van de appel te garanderen. 

Het seizoen begon met de afzet van ongeveer 50.000 ton aan het eind van week 2. Drie landen maken een dynamische start door: Nederland, Frankrijk en het VK. Eveneens drie opkomende markten presteerden sterk: Zweden, Hongarije en Finland. 

Pinkids is gericht op kinderen, breidt zich uit en heeft een groei van 48%, wat wil zeggen 1030 ton in januari, vooral dankzij de kwaliteit in Duitsland en Noorwegen en ondersteund door een nieuwe marketing licentie. 

Hoge verwachtingen van de tweede helft van het seizoen
De tweede helft van het seizoen zal de mogelijkheid bieden om nieuwe procedures te ontdekken die in één lijn liggen met de waarden en sociale ideeën van de vereniging. Pink Lady zal met verschillende activiteiten rond Valentijnsdag komen, een belangrijke datum voor het merk, en in de lente (week 13 en 14): speciaal ontworpen verpakkingen die de waarde die het bedrijf hecht aan biodiversiteit weergeven. Deze 'Seeds of Love' maken de distributie van 600.000 zakjes bloemenzaad in 10 verschillende landen mogelijk. Daarnaast zijn er twee andere activiteiten: 

  • Een vernieuwde campagne rond bijenkorven, een onderdeel van het Bee Pink bijenbeschermingsbewustwordingsprogramma
  • Een nieuwe 'Adopteer een boom' maatregel in Frankrijk en Duitsland om de adoptie van 1300 Pink Lady appelbomen te stimuleren door gegarandeerde informatie direct van de teler, cadeautjes en deelname aan de appeloogst tijdens de volgende herfst!

Toewijding en actie
Pink Lady doet mee aan de Fruit Logistica om de balans op te maken van z'n sociale verantwoordelijkheidsstrategie die 2 jaar geleden begon. De beurs geeft de gelegenheid om een rapport rond 5 assen te publiceren die door de aandeelhouders van de vereniging gedeeld werden om aandacht te vragen voor constructieve milieu en sociale acties en om de ontwikkelingen in 2019/20 bekend te maken. 

Pink Lady en z'n bloeiende boom zullen in Hall 5.2 op stand A-0 te vinden zijn.

Voor meer informatie:
Julia Savin
Pink Lady
Email: Julia.savin@pinkladyeurope.com
www.pomme-pinklady.com

Publicatiedatum: