Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fotoreportage

Businessclub Fresh Park Venlo bezoekt Sunberry International



Tholen - De businessclub Fresh Park Venlo ging gisteren op bedrijfsbezoek bij Sunberry International, dat sinds 1 januari 2011 een 100% dochteronderneming is van ZON. Harm Valckx vertelde over de ontwikkeling die het bedrijf de afgelopen jaren had doorgemaakt. "Sinds de start in 2004 zijn we jaarlijks met zo'n 25% gegroeid in omzet en volume. Inmiddels zijn we één van de grootste spelers in de blauwebessenmarkt van Europa en we trekken nu het hele zachtfruitpakket mee."



Harm Valckx voert de directie over de zachtfruitdivisie van ZON, waaronder Sunberry International, Blueberry World en het onlangs aangekochte bedrijf Heidefrucht GmbH vallen. Sunberry International verzorgt ook de verkoop van de producten van Vitazon Foods, dat zich sinds deze zomer toelegt op de verwerking van proceskwaliteit zachtfruit om op deze wijze de producten meerwaarde te geven, zoals het invriezen, drogen en persen van deze producten.



"We richten ons op het toegevoegde waarde geven aan de producten. In het verleden werden de klasse II producten gestort of voor een habbekrats van de hand gedaan. Wij waren ervan overtuigd dat hier meer uit te halen moest zijn. Zo zijn we begonnen met IQF voor bakkerijen en andere afzetkanalen en we willen die ook als bevroren fruitmixen aan de retail gaan leveren", vertelde Harm. Ook hebben we dit jaar 300 ton zachtfruit ingevroren. Door meerwaarde aan deze producten te geven, realiseren we nu hogere prijzen dan het versproduct middenin het seizoen. Zo kunnen we een duidelijke bodem in de markt leggen."



Het nieuwste 'kindje' van ZON is de saplijn, waarvoor nu de laatste recepten worden uitgedokterd. De komende periode wordt miljoenen liters kwalitatief hoogwaardig rood vruchtensap gemaakt, in zowel de kort als lang houdbare variant. "We richten ons met de sappen op de retail in Nederland, maar ook op omliggende landen als het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Scandinavië. Het bedrijf betrekt producten van telers uit de regio, maar ook vanuit Duitsland, Polen, Frankrijk, Spanje en Zuid-Amerika om jaarrond over product te beschikken.

Klik hier voor een fotoreportage van het bezoek van de Businessclub