Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi opent Chinese webwinkel

Aldi opent aankomende lente een webwinkel in China. De discounter boort een markt aan met 1,4 miljard potentiƫle klanten, die straks hun niet-gekoelde boodschappen en wijn digitaal kunnen aanschaffen bij Aldi. De lancering van webwinkel is volgens het Britse Retail Week een ongewone start van Aldi in een nieuw land. Doorgaans opent het bedrijf eerst fysieke winkels, waarna ook de online verkoop van start gaat.

Strenge selectie
Aldi geeft aan dat het al 'enkele jaren actief' is op de Chinese markt, omdat de Duitser onderzocht hoe zij de consument het beste kunnen bedienen. Voor de nieuwe webwinkel maakte Aldi dan ook een 'zorgvuldig uitgezocht assortiment'. Een fysieke winkel laat volgens Retail Week nog op zich wachten.

Non-food

Aldi breidde in maart zijn destijds twee maanden oude Britse webwinkel uit met non-food artikelen. Daarmee dient deze shop als proeftuin voor andere markten. In China moeten deze producten straks ook online verkrijgbaar zijn, net als de food artikelen geleverd vanuit het magazijn in Australiƫ.

Bron: Twinkle
Publicatiedatum: