Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hoge marktsegment brug te ver voor Pakistaanse mango's

Ondanks het feit dat Pakistan één van de grootste mangoproducenten ter wereld is, blijft voor exporteurs het hogere marktsegment nog altijd onbereikbaar vanwege kwaliteitsproblemen. Volgens Naveed Nadir, directeur van Farm House Export is voor veeleisende markten zoals Korea, Canada en de Verenigde Staten het uiterlijk van het fruit prioriteit nummer één. Het is lastig om versproducten voor deze markten in te kopen.

"We proberen dit jaar de Koreaanse markt te betreden maar het is moeilijk om mango's te leveren aan deze veeleisende markt waar alleen vraag is naar compleet gave vruchten. Telers in Pakistan worden hierdoor technisch op de proef gesteld want het plukken van gave mango's is een totaal ander proces dan het plukken van gewone. Het voldoen aan de eisen van de markt blijft onze grootste uitdaging, ondanks de sterke vraag," legt Naveed uit.


Om aan de eisen van deze topmarkten tegemoet te komen, worden er trainingen voor telers en plantage-arbeiders georganiseerd. "De omstandigheden in Pakistaanse plantages zijn vreselijk en het ontbreekt er aan leiding. In deze periode kan de temperatuur in teeltgebieden oplopen tot wel 45 graden. Dit is de grootste uitdaging die wij het hoofd moeten bieden, willen wij een plaats binnen het hogere marktsegment veroveren," vertelt Naveed.


Exporteurs hebben dus nog een lange weg te gaan. Volgens Naveed zijn pogingen om plantages te verbeteren op niets uitgelopen omdat dit slechts bij 0,5% van de plantages gebeurd is.

"We starten dit jaar met de export naar Korea dus we proberen nog steeds producten te vinden die overeenstemmen met de eisen van de consument. Prijs is nooit een obstakel op de Koreaanse markt, maar het uiterlijk van de producten des te meer. Vervolgens wordt er gelet op de rijpheid en maat," legt Naveed uit.



Ondanks de kwaliteitsproblemen neemt de vraag naar Pakistaanse mango's toe. Naast Korea, de Verenigde Staten en Canada exporteert Farm House ook naar het Midden-Oosten. Volgens Naveed zij mango's uit Thailand de grootste concurrent van Pakistaanse mango's op de Koreaanse markt.

Voor meer informatie:

Naveed Navir
Farm House Export (Pakistan)
Email naveed@farmhouse.com.pk
Mob +92-300-2276964
Publicatiedatum: