Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

2016 wordt het jaar van de aardbei

Europa ziet er na de jaarwisseling rood uit en dat heeft een goede reden. Op 1 januari 2016 begint het jaar van de aardbei. Met de pan-Europese campagne 'Ich liebe rot' (ik hou van rood), die begin december in Madrid gepresenteerd werd en door de Europese Unie gesteund wordt, willen aardbeienproducenten consumenten attent maken op de veelvuldige bereidingsvarianten en genotmomenten van de aardbei en de consumptie van de inheemse soorten stimuleren. De Luxemburgse sterrenkok Léa Linster treedt hierbij op als aardbeienambassadeur.

Léa Linster, die meer dan 30 jaar geleden haar eerste ster kreeg, is tot nu toe wereldwijd nog steeds de enige vrouw die de gerenommeerde kookprijs 'Bocuse d'Or' gewonnen heeft. Léa over haar engagement: "Het is voor mij een zaak van het hart om mij in te zetten voor de Europese aardbei. Sinds mijn jeugd hoort de aardbei tot mijn lievelingsfruit. Ik hou ervan om met aardbeien in de keuken te werken - zelfs in de winter. Het gebruik van aardbeien uit Europese teelt is daarbij belangrijk voor de versheid aangezien aardbeien na de oogst niet meer narijpen en bijzonder snel bij de consument aan moeten komen. Des te korter het transport, des te verser het fruit en hoe meer men ervan kan genieten." Léa Linster draagt met haar expertise onder andere door middel van eigen aardbeienrecepten aan de campagne bij. In Duitsland is zij vooral bekend van haar eigen kookshow 'Leas KochLUST' en van programma's als 'Lanz kocht' en 'The Taste'.

De 'Ich liebe rot'-campagne wordt gesteund door het ministerie van Landbouw, Voeding en Milieu van de Spaanse regering, INTERFRESA (de vereniging voor de Andalusische aardbei) en de EU en stelt de kwaliteit van de aardbeien (internationaal vergeleken) op de voorgrond. De consumptie van Europees fruit vermijdt onnodig lange transportafstanden en garandeert dat de consument zich ook in Duitsland kan verheugen op verse en kwalitatief hoogwaardige natuurproducten.

De campagne heeft een looptijd van drie jaar en omvat naast regelmatige optredens in de media door middel van aanbevelingen en recepten activiteiten op social media kanalen. Er is ook een digitaal campagneplatform voor reclameactiviteiten binnen de retailsector.

Perscontact:
markenzeichen GmbH
Imke Cordes
Platz der Ideen 1
40476 Düsseldorf
imke.cordes@markenzeichen.eu