Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Florette doet intrede in Noord-Europa

Gesneden groenten van Florette zal binnenkort in de Zweedse en Deense supermarkten liggen. De producent van Florette, Agrial is een coöperatie gevestigd in Normandië, die zich bezighoudt met ready-to-eat groenten en salades. De groep heeft een overeenkomst gesloten met het Deense DLG. DLG heeft een omzet van € 8 miljard. 

De partners hebben verklaard dat de gemeenschappelijke onderneming in de komende weken zal moeten worden gecreëerd. De DLG-divisie Lammefjords Grönt werkt al met ready-to-eat groenten. Door middel van dit partnerschap willen zij hun eigen assortiment uitbreiden en ontwikkelen. Florette zal internationaal groeien door hun intrede in Noord-Europa. De joint venture zal groenten verkopen onder de merknamen Lammefjords Grönt, Florette en private labels van supermarkten. 

Met hun merken Primal en Florette is Agrial één van de Europese leiders in verse, kant-en-klare groenten. Ze produceren 1,8 miljoen pakken salades en versgesneden groenten per dag. Ze beschikken over 16 fabrieken. In ongeveer 10 Europese landen worden de producten verkocht, zowel in supermarkten als via de cateringssector.

DLG is een van Europa's grootste agro-food bedrijven met 40 vestigingen in meer dan 20 landen. Lammefjords Grönt produceert 45.000 pakken gesneden groenten en bereide maaltijden per dag waarmee een omzet van € 20 miljoen wordt bereikt.
 
Publicatiedatum: