Speciale actie om consumptie te stimuleren? Stuur het in!

Wereldwijd Uitgelicht Hardfruit

In oktober staat het onderwerp 'Hardfruit' centraal in de onze 'Wereldwijd Uitgelicht'. Momenteel maakt de hardfruitsector een enorm moeilijke periode door. De Europese oogst is goed gelukt, maar telers zitten met de handen in het jaar. Ze weten niet waar ze hun producten moeten afzetten. Een deel van hen liet hun oogst zelfs hangen. Het wegvallen van afnemer Rusland drukt een grote stempel op de hardfruitmarkt. Er gingen met name veel peren naar dit land, maar ook appelen hebben het moeilijk.

Om de sector te steunen, worden er veel acties ondernomen, met name voor de peren. Niet alleen de teler zelf, maar ook consumenten, handelaren en andere bedrijven doen hun best om de perenconsumptie te stimuleren. Ook de appel heeft het moeilijk. Polen, die een enorme oogst heeft, zet deze in andere jaren met name af in Rusland. Nu worden ze aangeboden op de Europese markt, terwijl die ook al overspoeld is. De stemming is bij velen gedaald naar het nulpunt.

Stimuleren consumptie

Het thema hardfruit zal er dit jaar dus anders uitzien dan andere jaren. Mocht je een persbericht hebben over hardfruit of een hardfruitgerelateerd onderwerp, kun je deze insturen. Dit seizoen zijn we ook benieuwd naar de acties die er gebeuren om de consumptie te stimuleren. Doe je iets speciaals als groothandel, consument of horecabedrijf? Stuur het dan naar redactie@agf.nl Ook voor een interview kun je contact met ons opnemen.

Natuurlijk is er ook een mogelijkheid om je eigen bedrijf een maand lang in de spotlight te plaatsen met behulp van een banner binnen dit prominente thema. Je kunt een maand lang een banner boeken op de website AGF.nl voor 630 euro.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven