Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kansen voor de AGF winkelier

Amerikaanse winkeliers maken veel gebruik van dispensersystemen om droge levensmiddelen te verkopen. 'The Bulk Food department" heet dat daar. Door gebruik te maken van dispensersystemen in combinatie met de traditionele schepbakken kunnen droge waren onverpakt worden aangeboden. Klanten bepalen hun eigen portie en door de keten heen wordt op verpakkingen bespaart. De klant tapt, schept en weegt de producten zelf. Dit systeem heeft voordelen voor de winkelier, de klant en het milieu.

Uit de 'Bulk Foods Study', uitgevoerd door het Food Industry Leadership Center van de Portland State University, kwamen een aantal redenen naar voren waarom consumenten 'bulk' kopen. De belangrijkste is dat er een kostenbesparing ontstaat doordat retailers de onverpakte droge producten goedkoper kunnen aanbieden dan diezelfde producten in verpakte vorm. Verpakte levensmiddelen bleken gemiddeld tegen een 89 procent hogere prijs te worden verkocht dan vergelijkbare onverpakte producten. Daarnaast bleek dat de klant het belangrijk vindt dat hij zelf de gewenste hoeveelheid kan bepalen en snapt de meer bewust kopende klant dat het systeem bijdraagt aan een duurzame samenleving.



Met het systeem trekt u nieuwe klanten aan. Heeft u wel eens gehoord van de "LOHAS" (Lifestyle of Health and Sustainability)? Een groep mensen die bewust kiest voor gezondheid en duurzaamheid? In Nederland kan volgens onderzoek 15 procent van de bevolking tot deze groep worden gerekend, in Duitsland is dit al 25 procent. Het gaat om een groep mensen die goed opgeleid zijn en wat meer te besteden hebben. Een aantrekkelijke groep dus. U moet ze echter niet onderschatten. Ze gaan voor kwaliteit en willen weten wat ze eten. Aan schreeuwerige commerciƫle oneliners ergeren ze zich. Als u ze aanspreekt doe het dan goed en leg uit waarom u er voor kiest een assortiment "Onverpakt" aan te bieden.

Of de klant tot de LOHAS behoort of niet de behoefte om gezonder te eten, bij te dragen aan een duurzame wereld en eerlijk voedsel te kopen neemt toe. Terugkerende voedselschandalen in de supermarktwereld versterken de behoeftes op dit gebied. Dispenserssystemen helpen de winkelier om daar op een creatieve en aantrekkelijke manier op in te spelen. Wellicht liggen er ook kansen op assortimentsgebied want als u aardappels verkoopt kunt u ook pasta verkopen rijst en cous-cous.

Food Dispense biedt totaaloplossingen als het gaat om moderne zelfschep en zelftap systemen. Van complete wanden tot een enkele rij dispensers. De systemen zijn eenvoudig te reinigen en de versheid wordt gegarandeerd door de luchtdichtheid van de dispensers. Bovendien lijken de food dispensers altijd vol omdat ze aan de voorkant een zichtvenster hebben dat apart gevuld kan worden. Zie ook www.fooddispense.eu

Publicatiedatum: