Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Service2Fruit platform breekt opnieuw record

Deze novembermaand stevent Service2Fruit af op een omzetrecord van ruim 5 miljoen kilo. Via het handelsplatform Service2Fruit kunnen grootfruit, steenfruit, citrusfruit en zachtfruit en daarnaast ook paddenstoelen en diverse vruchtgroentes middels veilingen worden gekocht en verkocht.

Groei
De groei is op meerdere manieren gerealiseerd. Door inspanningen van Service2Fruit wordt nu ook steeds meer product vanuit België en Polen via het handelsplatform geveild. Het aantal geregistreerde gebruikers groeit nog wekelijks en ligt inmiddels al ruim boven de 720. De groei zit zowel aan de fruittelerskant als ook aan de kant van de afnemers, waardoor de verwachting is dat de gerealiseerde omzet blijvend hoger zal zijn omdat zowel het aanbod als de vraag groeit. Vanuit diverse gebieden in Europa is verder een toenemende interesse waarneembaar voor handel via het digitale veilsysteem van Service2Fruit.

Gesorteerd product
In de beginfase van het digitale veilen speelden telers vaak op zeker door alleen veilingen op de site te plaatsen van ongesorteerd product van nog gesloten koelcellen. Bij niet verkochte veilingen kon het dan gemakkelijk nog langer worden bewaard. ''Opvallend is nu dat ook steeds meer gesorteerd product via het handelsplatform wordt verhandeld'', Kees Diks van het handelsplatform Service2Fruit ziet dit als een duidelijke verandering ten opzicht van een jaar geleden. ''Conference is een product dat al van meet af aan goed liep via het handelsplatform en is nog steeds het meest verkochte product. Wat wel is veranderd is dat naast steeds gesorteerde Conference ook steeds meer Conference uit België via het platform wordt geveild.''

Steeds gebruiksvriendelijker
Via optimalisering wordt het systeem van elektronisch veilen steeds gebruiksvriendelijker gemaakt. Gebruikers kunnen dit met name merken aan ruimere veilmogelijkheden en de vereenvoudigde administratieve afhandeling. Daarnaast bestaat de mogelijkheid voor telers en kleinere kopers om een commissionair in te schakelen om in opdracht te verkopen of te kopen. Dit wordt inmiddels door meerdere partijen gebruikt. Daardoor is het gemakkelijk om diverse kleinere partijen via het handelsplatform Service2Fruit te kopen of te verkopen. Hiermee is de kopersgroep gegroeid. Juist voor kleinere partijen die veelal worden uitbesteed aan commissionairs is het aantrekkelijk om gebruik te maken van pick-up-points zoals deze bijvoorbeeld op Veiling Zaltbommel is ingericht. Bij een pick-up-point kunnen (verzamel)partijen makkelijk vanaf één plaats op een afgesproken tijd worden afgehaald.

Telers die geïnteresseerd zijn hun product via Service2Fruit aan te bieden of koper en commissionairs die meer informatie over de mogelijkheden willen, kunnen contact opnemen met Emanuel Sluis van de afdeling Trade van Service2Fruit; telefoon: +31 (0) 651338296
Publicatiedatum: