Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Op Altamura

"Met onze groenten- en kruidenpoeders weten we de horeca te prikkelen"

"We zijn enkele dagen geleden begonnen met de verkoop en we plannen om het assortiment al vanaf dit jaar uit te breiden", zegt Fabio Altamura, vicevoorzitter van de Producentenorganisatie Altamura, gevestigd in Pontecagnano Faiano (SA), over de lijn van groenten- en kruidenpoeders, een recent geïntroduceerd product.


Het assortiment groenten- en kruidenpoeders (foto verstrekt door Op Altamura)

"Op dit moment bestaat onze beschikbare selectie uit poeders van rucola, snijbiet, peterselie, veldsla en spinazie. Het is een product dat volledig natuurlijk wordt gedroogd en kan op veel manieren in de keuken worden gebruikt, van het decoreren van gerechten tot het bereiden van deeg voor pizza of brood. Tijdens de beurzen waar we onlangs aan hebben deelgenomen, zoals Fruit Logistica, was er veel belangstelling, vooral onder degenen die actief zijn in de horeca, waar dit soort producten bijzonder populair is".


Fabio en Alfonso Altamura, respectievelijk vicevoorzitter en voorzitter van de Producentenorganisatie Altamura, op Fruit Logistica 2024

Er is en blijft ook aanzienlijke interesse in de nieuwe Chef's Salad-lijn, in grootverpakkingen (zak van 500 gram), geschikt voor de horeca. "In het bijzonder", zegt Altamura, "werd het ontwerp van de zak zeer gewaardeerd. Dit is speciaal ontworpen om de horecawereld te betrekken en het werk van chefs, die onze producten transformeren en op tafel brengen, te waarderen. Het ontwerp is geïnspireerd op een populaire Netflix-serie."


De nieuwe Chef's Salad-lijn (foto verstrekt door Op Altamura)

De vraag naar producten van de vierde categorie groeit eveneens. "In februari hebben we de nieuwe Mama Salad-lijnen in zakken gepresenteerd, in de varianten ijsbergsla, radicchio en suikerbroodmix, gemengde salade met wortelen. We zijn het product al aan het leveren via enkele Italiaanse en buitenlandse afzetkanalen."


Mama Salad (foto verstrekt door Op Altamura)

Het toekomstige doel van de organisatie is vooral om de marktposities en relaties met partners te consolideren, door te blijven werken met consistentie en altijd kwaliteit en versheid voorop te stellen.

"We verwachten zeker de groeitrend te bevestigen en we plannen om het aantal leden in de komende maanden te verhogen. De deelname aan de laatste editie van de Berlijnse beurs Fruit Logistica heeft ons bijvoorbeeld in staat gesteld om al onze partners en ook nieuwe potentiële klanten te ontmoeten, die waardering hebben getoond voor het werk dat door onze telersorganisatie is verricht."

Voor meer informatie:
Op Altamura
via Pacinotti
Pontecagnano Faiano (SA) - Italië
info@opaltamura.com
www.opaltamura.com

Publicatiedatum: