Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Pieter Schoen investeert €1 miljoen in Mama's Maaltijden

Dragon Pieter Schoen investeert 1 miljoen euro in Mama’s Maaltijden voor samenwerking met XXL Nutrition. Het is de grootste investering van het televisieprogramma Dragon’s Den.

Fitmeals
Met de investering van 1 miljoen euro van Dragon Pieter Schoen is het mogelijk gemaakt voor Mama’s Maaltijden om een exclusieve samenwerking aan te gaan met XXL Nutrition, de marktleider in de Benelux als het gaat om sportsupplementen. Zo is Mama’s Maaltijden samen met XXL gestart met het merk Fitmeals. Fitmeals biedt gezonde, voedzame en smaakvolle maaltijden voor sporters én mensen die een gezonde leefstijl ambiëren. Een segment wat nog totaal niet goed werd bediend in de retail.



Mama’s Maaltijden is een grote leverancier van onderscheidende, kraakverse en ambachtelijk bereide maaltijden, salades en poké bowls. Mama’s Maaltijden is opgericht door drie ondernemers afkomstig uit de supermarktwereld: Serdar Tolenaar, Rick Hageman en Henk Brussaard. Ondanks dat Mama’s Maaltijden pas twee jaar bestaat, stevent het in 2023 nu al af op een omzet richting de 10 miljoen euro. De producten zijn inmiddels te vinden in de schappen van PLUS, Spar, Coop, Jan Linders, Boon, Versunie en bij flitsbezorger Getir. De missie van Mama’s Maaltijden is om binnen 2 jaar marktleider te worden met de merken Mama’s Maaltijden en XXL Fitmeals.

"Wij zochten aan de ene kant een commerciële investeerder die ons merk nog harder kan laten groeien. Anderzijds een partij die ervaring heeft om een snelgroeiend bedrijf procesmatig goed neer te kunnen zetten. Wij zijn ontzettend blij met het partnership met Pieter Schoen en hebben er het volste vertrouwen in dat we samen de ambitieuze doelstellingen zullen behalen."

Naast het nastreven van zakelijk succes, heeft Mama's Maaltijden ook een sterke maatschappelijke betrokkenheid. Het bedrijf is verbonden aan de stichting 'Iedereen verdient een Mama'. De stichting heeft als doel pleegkinderen de liefde, warmte en het zelfvertrouwen te geven dat ze verdienen. Serdar is zelf een pleegkind geweest en weet als geen ander hoe je hier het verschil in kan maken. Naast Serdar zijn medeoprichters Henk en Rick, evenals Harry Brouwer, voormalig CEO van Unilever Food Solutions Worldwide, betrokken bij de stichting.

De investering van Shoe Investments zal niet alleen helpen bij de groei van Mama's Maaltijden, maar zal ook een positieve impact hebben op de stichting 'Iedereen verdient een Mama' en haar inspanningen om het leven van pleegkinderen te verbeteren. Het succes van Mama's Maaltijden is niet alleen gebaseerd op het bieden van hoogwaardige producten, maar ook op een sterke verbinding met haar gemeenschap en het streven naar een betere wereld.

Pieter Schoen, als ondernemer bekend van o.a. de Nederlandse Energie Maatschappij, heeft met zijn investeringsvehikel Shoe Investments vertrouwen getoond in het potentieel van Mama's Maaltijden en XXL Fitmeals. "Ik was direct gegrepen door deze drie ondernemers en hun sociale missie om pleegkinderen te ondersteunen. Ik ben zelf namelijk zeer nauw betrokken bij het goede doel Wereldouders. Al twaalf jaar organiseer ik samen met Wereldouders elk jaar een charitygala om geld op te halen voor weeskinderen in Zuid-Amerika. Dit geld wordt gebruikt om de weeskinderen te voorzien van huisvesting en een schoolopleiding. Hierdoor was er direct een verbinding met hun sociale missie."

"Wat mij verder opviel is dat deze mannen hun eerste jaar al 4 miljoen euro omzet wisten te behalen. Bij Shoe Investments is het belangrijk, ‘eerst de vent dan de tent’. Ik heb rotsvast vertrouwen in hun ambitie om marktleider te worden op het gebied van kant-en-klare maaltijden met als doel binnen 4 jaar een omzet van 50 miljoen euro te behalen."

Voor meer informatie:
Serdar Tolenaar
Mama's Maaltijden
06 19185372
serdar@mamasmaaltijden.nl
https://fitmeals.nl/ 

Publicatiedatum: