Brocomole, Spaanse nominatie voor Fruit Logistica Innovation Award

Brocomole, een dipsaus die voor 97% gemaakt is van verse broccoli en avocado, is het enige Spaanse product dat door een onafhankelijke jury als een van de tien beste innovaties is geselecteerd en genomineerd voor de Fruit Logistica Innovation Award. Op 8 en 9 februari kunnen bezoekers aan de beurs in Berlijn stemmen welke innovatie de prijs wint. 

Dit product is een van de specialiteiten in de productielijn van Janus Fruit. De verwerkte producten van Janus Fruit worden op de markt gebracht door Anecoop. In Spanje gebeurt dat via een netwerk van dochterondernemingen onder het merk ¿Y si? de Bouquet, en in Europa onder het merk Easy by Bouquet, evenals onder andere merken van distributeurs. De lijn bestaat uit avocadohummus, traditionele en pittige guacamole, biologische guacamole, kikkererwtenhummus en Mexicaanse saus. 

Brocomole werd onderworpen aan een consumentenpanel, gecoördineerd door het technologisch instituut AINIA, met uitstekende resultaten op het gebied van uiterlijk, kleur, aroma, smaak en consistentie. Een van de meest opvallende conclusies is dat 72% van de panelleden verklaarde dat ze de aankoop zouden herhalen en 78% dat ze meer broccoli zouden eten dankzij dit nieuwe formaat.

Naast een nieuwe manier van broccoli consumeren, houdt het voor Anecoop ook in dat de coöperatie de productie van haar leden optimaal kan benutten. Want er is altijd kwaliteitsvol product dat door uiterlijke defecten of gebrekkige maatvoering niet als vers product op de markt kan worden gebracht.

Brocomole combineert het beste van twee verse ingrediënten: broccoli (54%) en avocado (43%). 97% van het product is verse groente of fruit, terwijl de resterende 3% uit natuurlijke smaakstoffen bestaat (zout, ui, koriander, knoflook en komijn) en de nodige producten voor een correcte bewaring in de koeling.

Brocomole heeft 31% minder calorieën, 34% minder vet en 30% minder suiker dan traditionele guacamole, en daarnaast ook 37% meer eiwitten. Het is een glutenvrij en lactosevrij product, een bron van vezels, vitamine C en kalium.

"We zijn erg verheugd dat we door een gespecialiseerde jury zijn geselecteerd als een van de 10 genomineerde innovaties voor de prijs, en de enige Spaanse inzending. De resultaten van het consumentenpanel wijzen in de richting van een goede ontvangst van dit product op de markt, want het werd gewaardeerd met een score van 7/10, zowel vanwege de smaakeigenschappen als vanwege de naam. Het is een nieuw en gezond product en voor onze telers een bijkomende kans voor de afzet van hun groenten", zegt Alejandro Monzon, voorzitter van Anecoop.

Anecoop is de grootste Spaanse groente- en fruitexporteur met een verkoop van meer dan 845.000 ton product per jaar. Het integreert, coördineert en verkoopt momenteel de productie van 73 coöperaties, groente- en fruitbedrijven en wijnbedrijven. Daarbij vertegenwoordigt het meer dan 23.000 Spaanse telers.

Voor meer informatie: www.anecoop.es


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.