Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Philipp Lang, directeur van Früchte Lang

"We hebben te maken met 300% prijsverhoging"

"In de maanden juli en augustus hadden we kleine knelpunten bij de leveringen van slamixen. Dit konden we echter met alternatieve producten compenseren", laat Philipp Lang, directeur van Früchte Lang, weten. "Producten waar een grote vraag naar is, die een groot marktvolume hebben, zoals bijvoorbeeld tomaten, hadden sterkere prijsschommelingen en -stijgingen (50 tot 200 procent) dan bijvoorbeeld bijproducten."

"Vanwege de energiecrisis en de inflatie die daarmee verbonden is, daalt momenteel de vraag en daarmee ook de prijs," zegt Philipp. Vers gesneden producten zoals bijvoorbeeld salades biedt Philipp het hele jaar door aan. "Wij leveren onze goederen grotendeels aan de groothandel, maar ook aan andere klanten zoals bijvoorbeeld sociale instellingen, bedrijfskantines, enzovoort." De horeca en particuliere consumenten behoren ook tot zijn klanten. 

Na twee jaar corona lijkt de consumptie buitenshuis dit jaar weer toe te nemen. Maar hoe beïnvloedt deze trend de vraag naar vers gesneden producten? "De horeca werd dit jaar zeer goed bezocht van april tot augustus/september. De volksfeesten speelden dit jaar zeker ook een belangrijke rol", zegt Philipp. De extreem hoge prijzen en kosten zijn natuurlijk ook bij zijn bedrijf merkbaar: "Ik denk dat de hoge kosten ons allemaal raken. Een prijsverhoging tot wel 300% op bijna alle gebieden, dat is waar we mee te maken hebben." 

"Wij betrekken onze sla tijdens het seizoen (april-oktober) lokaal uit de regio Gäuboden en in de wintermaanden van een partner uit het noorden van Italië. Een maximale afnamehoeveelheid kan ik niet noemen, omdat wij in het algemeen proberen om iedere klant optimaal en naar wens van product te voorzien. Wij distribueren onze producten voornamelijk in het regionale verzorgingsgebied Oost-Bayern, maar af en toe ook in heel Duitsland en in samenwerking met partners zelfs internationaal."

Volgens Philipp zal de trend in de komende jaren meer in de richting van vers gesneden producten gaan, "omdat bijvoorbeeld het personeelstekort zeker niet van vandaag op morgen opgelost zal zijn. Als een restaurant open wil blijven, dan moeten deze tekorten gecompenseerd worden. Dat kan naar mijn idee alleen door gebruik te maken van kant-en-klaar gesneden groenten en fruit, om zo tijd en kosten te besparen." 

Voor meer informatie:
Philipp Lang
Früchte Lang
Donaustraße 22
D-94491 Hengersberg, Duitsland
Tel: +49 ())9901 902 30 55
info@fruechtelang.de 
fruechtelang.de

Publicatiedatum: