Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

StixFresh-stickers finalist bij de Duurzaamheid Awards 2022

Ryp Labs beweert het eerste bedrijf te zijn dat de houdbaarheid van AGF-producten verlengt door simpelweg hun StixFresh-stickers aan te brengen op het product of het verpakkingsmateriaal. De voedselveilige etiketten bestaan uit een 100% veilige, natuurlijke formulering waarvoor patent is aangevraagd en die activeert in de dampfase om producten op afstand te beschermen.

Het bedrijf wil het grote probleem van wereldwijde voedselverspilling aanpakken, voornamelijk veroorzaakt door een inefficiƫnte voedselvoorzieningsketen. Ziekten na de oogst, zoals schimmelbederf, zijn een van de belangrijkste oorzaken van verliezen na de oogst, wat resulteert in directe economische verliezen van naar schatting meer dan 200 miljard dollar per jaar wereldwijd.

Daarom heeft Ryp Labs een natuurlijke en veilige formule ontwikkeld die kan worden aangebracht op verschillende oppervlakken, waaronder stickers, etiketten en vellen, om de houdbaarheid van producten te verlengen. De StixFresh-sticker kan de houdbaarheid van verse producten verdubbelen door de sticker simpelweg te plakken op losse producten zoals peren of tomaten. Hij kan ook rechtstreeks op clamshells en andere verpakkingen worden aangebracht om kleiner fruit zoals bessen en druiven tegen voortijdig rotten te beschermen.

Bron: packagingeurope.com

Publicatiedatum: