Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
16 september wandeling door boomgaard

Clubras Sunburst gelanceerd

Coregeo, een wereldwijde specialist in intellectuele eigendomsrechten en merkontwikkeling en -beheer, is een samenwerking aangegaan met Hochfeld, een onafhankelijke Europese fruitimporteur, om het Sunburst®-appelras als merk te ontwikkelen.

Door de samenwerking zal Coregeo, de hoofdlicentiegever van Pink Lady® - het grootste merk in de Britse AGF-sector -, het merk ontwikkelen en promoten en het kwaliteits- en licentiehouderbeheer voor zijn rekening nemen. Hochfeld, die de eigendomsrechten van het ras behoudt, zal de appel telen, importeren en verkopen.

Sunburst is een unieke en heerlijke appel met roze vruchtvlees. Het tropische smaakprofiel, gecombineerd met het visueel aantrekkelijke vruchtvlees, is wat deze appel binnen de categorie doet opvallen. Met behulp van natuurlijke kruisingstechnieken gedurende een periode van 20 jaar in de East Malling Research-faciliteit zijn de beste eetkwaliteiten van Engelse erfgoedappelen nauwgezet gekruist met de gezondheidsvoordelen van een wilde roze appel uit de bergen van Centraal-Azië.

"Consumenten zijn altijd op zoek naar iets nieuws, maar rassen doen er jaren over om in de schappen van de supermarkt te komen", zegt Peter Durose, directeur van Coregeo. "We zijn verheugd dat de teelt van Sunburst nu klaar is om op te schalen. Met Coregeo's ervaring in het ontwikkelen en beheren van de nummer één en twee AGF-merken in het VK en in het ontwikkelen van merken in markten over de hele wereld, weten we dat deze heerlijke appel een succes zal worden bij consumenten wereldwijd."

Op 16 september vindt er een wandeling plaats in de boomgaard bij NIAB East Malling, de grootste onderzoeks- en ontwikkelingsorganisatie van de Britse tuinbouw, om Sunburst te presenteren en potentiële telers te ontmoeten. Leden van de Hochfeld- en Coregeo-teams en de hoofdagronoom van het merk, John Clark, zullen op deze dag beschikbaar zijn.

Alan Guindi, directeur van Hochfeld was het eens met Peter Durose: "Er is een enorme vraag naar fruit van eigen bodem en we hebben al veel belangstelling van retailers. Dit is het moment om te investeren in gezonde, lokaal geteelde producten. We begrijpen echter dat de vraag naar nieuw en interessant fruit wereldwijd is en daarom willen we ook die kansen benutten."

Om je aan te melden voor de boomgaardwandeling op 16 september, Sunburst met eigen ogen te zien en te proeven en eventueel lid te worden van onze telersfamilie, stuur een e-mail naar lorraine@coregeo.com.

Voor meer informatie:
Peter Durose
Coregeo
Tel: +44 162 281 6999 (VK)
lorraine@coregeo.com  
www.coregeo.com 

Publicatiedatum: