Het Italiaanse druivenseizoen is weer van start. Tijd om de troefkaart uit te spelen, dacht het netwerk van bedrijven La Grande Bellezza Italiana. "Een vaste prijs voor het gehele seizoen, dankzij een overeenkomst met enkele supermarktketens waarmee we samenwerken", zegt Leonardo Odorizzi, een van de leden van het netwerk.
Twee verschillende verpakkingen voor druiven van La Grande Bellezza Italiana
La Grande Bellezza Italiana heeft een recept opgesteld met drie ingrediënten: kwaliteitsvol fruit 'zonder mitsen en maren', in het oog springende en recyclebare verpakkingen en merkstrategie. "We werken met de traditionele Italiaanse druif, het Italia-ras, maar ook met pitloze druiven, die steeds meer worden gewaardeerd door de consument."
De druiven worden op het veld verpakt
"Het aanbieden van een constant kwalitatief hoogstaand product gedurende het hele seizoen bleek vorig jaar de juiste aanpak en daarom gaan we verder op de ingeslagen weg. En dat allemaal zonder prijsschommelingen, dankzij contracten die aan het begin van het seizoen zijn opgesteld", voegt Odorizzi eraan toe.
Duivenoogst
"Deze strategie stelt ons ook in staat om het probleem van de stijging van de teeltkosten grondig aan te pakken. Met een vaste prijs kent de teler op voorhand de vergoeding. Daar kan hij zijn inspanningen op afstemmen."
Druiven in clamshell die bescherming biedt en verspilling voorkomt
Maar het is ook een strategie richting de consument: "Groenten en fruit die de ene dag 1 euro per kilo en een paar dagen later 2 euro kosten, dat zorgt voor veel verwarring. Mensen in de sector weten natuurlijk heel goed dat dit normale marktschommelingen zijn, maar de consument weet dat niet altijd. Een vaste prijs zorgt voor rust."
Dit alles gaat uiteraard vergezeld van een hoog en homogeen kwaliteitsniveau, zonder verrassingen, vooral wat smaak en uiterlijk betreft.
Voor meer informatie:
La Grande Bellezza Italiana
C.so Milano 36/A – 37138 Verona (Italië)
segreteria@lagrandebellezzaitaliana.it
www.lagrandebellezzaitaliana.it