Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Dole

Nieuw seizoen voor de granaatappelen met zachte pitjes in China

Granaatappelen hebben in China altijd symbool gestaan voor vruchtbaarheid, maar omdat ze niet gemakkelijk te consumeren zijn, zijn verse granaatappelen steeds een nicheproduct geweest. In de afgelopen jaren, met de komst van granaatappelen met zachte pitjes, is de teelt en afzet van deze fruitsoort enorm toegenomen.

Begin augustus sloeg Dole de handen ineen met distributiepartner Sam's Club om het granaatappelseizoen 2022 af te trappen met Angel Red, een gepatenteerd ras met zachte pitjes.

Marktpotentieel voor verse granaatappelen is enorm
Granaatappel staat bekend als een superfruit en is rijk aan voedingsstoffen en anthocyanines, waardoor het bijzonder geliefd is bij consumenten. Veel internationaal gerenommeerde huidverzorgingsmerken gebruiken granaatappelextract als grondstof, waardoor het fruit extra geliefd is voor het behoud van een gave huid. 

Veel theemerken lanceren granaatappeldrankjes met beperkte oplage tijdens het seizoen. De opkomst van granaatappelen met zachte pitjes heeft de eetbaarheid van het verse fruit - gemakkelijk te pellen, zonder dat de pitjes alle kanten opvliegen - sterk verbeterd, zodat de granaatappel, die oorspronkelijk geen algemeen aanvaarde categorie was, nu wel in zwang komt.

Perceel met granaatappelen met zachte pitjes

Dole blijft innoveren met granaatappelen met zachte pitjes
Dole begon in 2016 met de verkoop van granaatappelen met zachte pitjes. Het zoeken naar een onderscheidende factor was daarbij de belangrijkste strategie. In die tijd waren de meeste granaatappelen met zachte pitjes op de markt voornamelijk Tunesische rassen. Dole koos voor de Red Ruyi-rassen die op dat moment nog niet erg productief waren. 

Red Ruyi is een granaatappelras met zachte pitjes dat al vele jaren wordt ontwikkeld en geteeld door de Academie voor Landbouwwetenschappen van Henan. Het fruit is volledig rood, wat het voor de Chinese consument, die houdt van de mooie betekenis van granaatappelen, niet alleen aantrekkelijk, maar ook feestelijker maakt.

Dit jaar heeft Dole een nieuw gepatenteerd ras ontwikkeld, Angel Red. Dit ras van de Academie voor Landbouwwetenschappen is productief, heeft veel pitjes en is lang houdbaar. In vergelijking met Red Ruyi is Angel Red helderder van kleur en dus aantrekkelijker.

Dole koos voor de provincie Yunnan als teeltgebied, omdat er voldoende zonne-uren zijn, het temperatuurverschil tussen dag en nacht groot is en de boomgaarden zich op een hoogte van meer dan 1.500 meter bevinden. De gunstige klimatologische omstandigheden geven de zachte granaatappelen van Dole er hun charme: een zoete smaak, zachte pitjes en mooi fruit.

Angel Red, een gepatenteerd granaatappelras

Samenwerking met Sam’s Club 
Angel Red wordt exclusief verkocht in Sam's Club. De leden van Sam's Club zullen het gepatenteerde ras met zachte pitjes kunnen proeven. 

Sinds de samenwerking tussen de twee partijen is de granaatappel van Dole het bestverkochte product van het assortiment seizoensfruit van Sam's Club. De distributeur zal de granaatappelen met zachte pitjes van Dole krachtig promoten in winkels, ledenbladen, social media en andere kanalen, en de twee partijen zullen verder samenwerken om dit hoogwaardige product aan nog meer consumenten aan te bieden.

Dole blijft producten ontwikkelen die voldoen aan de behoeften van de huidige consument en consumptie vergemakkelijken. Zo zal Sam's Club ook de Dole-beker met verse granaatappel verkopen, waardoor de consument het fruit niet meer zelf hoeft te pellen.

Speciale geschenkdoos van Sam’s Club met granaatappelen met zachte pitjes van Dole

Midherfstfestival met fruitige geuren
Het granaatappelseizoen valt samen met het Midherfstfestival of Chinees Maanfeest, een feest dat families en vrienden bijeenbrengt. Dole heeft voor het feest een speciale geschenkdoos gemaakt die voor bedrijven ook met cadeaubonnen kan worden uitgerust. Consumenten kunnen de doos online kopen voor bezorging aan huis. 

Geschenkdoos voor het Midherfstfestival 

Bron: Dole

Publicatiedatum: