Het Turkse kersenseizoen komt inmiddels goed op stoom. Hoewel de vroege oogst overvloedig was, zullen de opbrengsten in de middellate teeltgebieden waarschijnlijk lager uitvallen. Eén exporteur legt uit dat hij het verhogen van de populariteit van Turkse kersen op de Aziatische markt dit jaar als zijn belangrijkste doel beschouwt.
Volgens Kubra Nur Guven, marketingmanager bij de Turkse kersenexporteur Ana Fruit, belooft het een goed seizoen te worden, met een sterke vraag en fruit van hoge kwaliteit. "De kwaliteit van Turkse kersen is hoog dit seizoen. Onze klanten laten weten dat ze tevreden zijn over het product dat ze ontvangen. De vraag is beter dan vorig jaar, maar zou nog verder aan kunnen trekken als landen zoals China en Zuid-Korea hun markten openen voor Turkse kersen."
Eén van de voornaamste doelstellingen die het bedrijf dit seizoen hoopt te realiseren is het versterken van haar positie in Aziatische landen. Guven licht dit toe: "Vroeg in het seizoen waren de opbrengsten goed, maar er worden lagere opbrengsten verwacht in de middellate teeltgebieden. Het is ons doel om een vaste plek voor Turkse kersen te veroveren op de Aziatische markt. We moeten er daarom zeker van zijn dat we premium en smakelijk fruit voor de juiste prijzen aan onze klanten leveren. We exporteren onze kersen naar meer dan 30 landen over de hele wereld."
Voor meer informatie:
Kubra Nur Guven
Ana Fruit Gıda San. Ve Tic. Ltd. Sti
Tel.: +90 246 606 0660
marketing@anafruit.com.tr
www.anafruit.com.tr