Volgens een analyse van Persistence Market Research zal de wereldwijde markt voor verwerkte aardappelproducten naar verwachting stijgen met een samengesteld jaarlijks groeipercentage (CAGR) van 4,9% tijdens de prognoseperiode van 2022-2032. Uit de analyse bleek dat de consumptie van verwerkte aardappelproducten hoog is. Dit omvat aardappelpuree, gevulde zoete aardappelen, gepofte aardappelen en gefrituurde aardappelen. Kant-en-klare diepvriesmaaltijden en kant-en-klaarmaaltijden worden populairder, omdat klanten minder tijd willen besteden aan koken, wat leidt tot hogere aankopen van op aardappelen gebaseerde maaltijden die gemakkelijk te bereiden zijn.
Uit het onderzoek is ook gebleken dat kinderen genieten van verwerkte aardappelproducten zoals aardappelpannekoekjes, aardappelpuree, Franse frietjes en aardappelkroketjes, en dit heeft ertoe geleid dat ouders meer van deze artikelen kopen.
Een analist van Persistence Market Research: "Fabrikanten kunnen profiteren van de introductie van verwerkte aardappelproducten die naast smaak ook gezondheidsvoordelen bieden. De groeiende populariteit van koolhydraatarme diëten, zoals het keto-dieet, kan echter een aanzienlijke bedreiging vormen voor de productverkoop."
De retailverkoop van verwerkte aardappelproducten neemt echter nog steeds toe, aangezien de retailsector zich wereldwijd in een gezond tempo uitbreidt. De markt voor verwerkte aardappelproducten zal naar verwachting tot 2032 groeien met een CAGR van 8,4% in Oost-Azië en Azië-Pacific, en met 3,2% in Europa.
Bron: newfoodmagazine.com