Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Volume fairtrade bio-bananen bij Carrefour in drie jaar 45% gestegen

In 2014 heeft Groupe Carrefour besloten om zich te blijven inzetten voor een van de paradepaardjes van de AGF-afdeling: de Carrefour fairtrade biologische bananen. "We hebben ervoor gekozen om ons aanbod aan fairtrade biologische bananen in al onze winkels te promoten. Binnen de biologische AGF-afdeling zijn bananen namelijk de meest gevraagde, belangrijkste producten. 30% van de AGF-producten zijn bananen", legt een vertegenwoordiger van Groupe Carrefour uit.

"Bananen zijn de meest geconsumeerde producten ter wereld die buiten de Europese Unie worden geteeld. De keuze om deze producten op biologische wijze te telen en volgens de fairtrade-regels te verhandelen is voor Carrefour van essentieel belang, omdat deze op zeer grote schaal een grote ecologische en sociale impact heeft. Met dit initiatief steunt Carrefour namelijk de ontwikkeling en afzet van ecologisch verantwoorde bananen, die op een milieuvriendelijke manier zijn geteeld. Bovendien krijgen de bij het proces betrokken bananentelers en -plukkers voor hun inspanningen en werkzaamheden ook nog eens een eerlijke vergoeding.

Dit initiatief valt ook bij de consumenten goed, want het aantal verhandelde Carrefour fairtrade bio-bananen blijft stijgen. "Onze bio-bananen blijven onverminderd populair en zijn binnen de afdeling biologische AGF-producten zelfs de best verkochte producten. Om precies te zijn is het aantal verhandelde faitrade bio-bananen tussen 2018 en 2021 met 45% gestegen. Vanuit klanten is sprake van een groeiende belangstelling van klanten voor biologische en fairtrade producten. De afzet van fairtrade biologische producten is tussen 2019 en 2020 met 8% gestegen, een groei die zich in 2021 heeft doorgezet."

Als het gaat om de voedseltransitie binnen elke schakel wil Carrefour heel graag de leider worden. In het kader hiervan vindt Carrefour het belangrijk om een ecologisch verantwoorde teeltproces te realiseren, om klanten vervolgens kwaliteitsproducten aan te kunnen bieden tegen betaalbare prijzen. "Het begeleiden van de telers bij het omschakelen van op conventionele wijze telen naar op biologische wijze telen, het ondersteunen van telers bij het realiseren van milieuvriendelijkere teeltmethoden als die rondom agro-ecologie en het garanderen van een eerlijke vergoeding zijn enkele concrete acties om tot een duurzame en ecologisch verantwoorde en milieuvriendelijke manier van telen te kunnen komen en deze te kunnen bevorderen."

Carrefour wil dit initiatief kracht bijzetten door biologische en fairtrade producten te promoten, met als doel om tegen 2025 45.000 biologische, lokale of Carrefour Quality partnertelers te hebben gevonden.

Voor meer informatie:
Service de presse Carrefour
+33 01 58 47 88 80
presse_france@carrefour.com 

Publicatiedatum: