Daling in de consumptie van verse groenten en fruit, daling in het aantal verkochte biologische groenten en fruit... tijdens de conferentie aan het begin van het jaar heeft Interfel de veranderingen op het gebied van de consumptietrends in Frankrijk gepresenteerd.
Afname van het aantal zelf te bereiden producten
De vele lockdownperioden hebben Franse consumenten ertoe aangezet om meer zelf te koken en dat heeft geleid tot een verhoogde consumptie van verse groenten en fruit.
"Op dit moment eten Franse consumenten echter steeds vaker kant-en-klaarmaaltijden. De verkoop van deze producten steeg in 2021 met 5%, met een plotselinge eerste consumptiestop sinds de herfst van 2021," vertelt Laurent Grandin, voorzitter van Interprofession.
Daling in het aantal verkochte biologische producten
Verder heeft Interfel in de periode oktober 2020 en oktober 2021 een daling van 10% in de consumptie van biologische groenten en fruit geconstateerd. "Een aanzienlijke daling," zegt de voorzitter, "zeker gezien de constante ontwikkelingen op het gebied van biologische producten van de afgelopen 20 jaar."
De economische overwegingen als gevolg van de algemene kostenstijging en een steeds sterker groeiende trend om lokaal en gewasmiddelenvrije producten te kopen en te consumeren, hebben geleid tot een daling in het aantal verkochte biologische producten.
Om deze neerwaartse trend tegen te gaan, zullen Interfel en Agence Bio in februari diverse promotionele acties organiseren.
Voor meer informatie:
interfel.com
Foto: © Maxppp - Guillaume Bonnefont/IP3 Press