Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Janine Luten, GroentenFruit Huis

"Breed draagvlak om iets positiefs door te geven"

Zaterdag 16 oktober jl. was het Wereldvoedseldag. Op deze dag kwam er een eind aan een reeks van activiteiten in het kader van de campagne 'Geef kleur Door'. De aftrap vond plaats op Wereld Gezondheidsdag, 7 april jl. Een mooi initiatief van Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) en Food Cabinet om iets positiefs door te geven: groenten en fruit. Hoe beoordeelt Janine Luten, algemeen directeur GroentenFruit Huis, de waarde van deze acties?



"We kijken terug op geslaagde acties met een hoge participatie van zowel leden als andere organisaties en stakeholders", zegt Janine Luten. "Dat geeft aan dat er een breed draagvlak is om een bijdrage te leveren aan het verhogen van de consumptie van groenten en fruit."

Positief
Het is al vaak gezegd. De Verenigde Naties hebben 2021 uitgeroepen tot 'International Year of Fruit and Vegetables'. Een jaar waarin landen worden aangespoord om ieder op hun eigen manier hier invulling aan te geven. NAGF en communicatiebureau Food Cabinet hebben samen de handschoen opgepakt en bedrijven en organisaties samen gebracht. Door middel van diverse acties hebben ze velen weten te motiveren om groenten en fruit door te geven en een positief gevoel te creëren rondom groenten en fruit.

Samenwerking loont
Janine Luten: "Dat samenwerking loont, hebben we ervaren op Nationale Groente- en Fruitdag, gehouden op 14 oktober jl. Ruim 140 bedrijven en organisaties hebben zich bij het NAGF aangemeld
als partner van deze dag. Daarnaast zagen we in de media dat ook andere partijen aandacht gaven aan groenten en fruit. Zeker rond 16.00 uur, het moment waarop de Ga voor Kleur Break werd
gelanceerd: Snack met groenten en fruit je middagdip eruit! Kantoren, zorginstellingen, scholen, kinderdagverblijven en nog veel meer locaties snackten hun middagdip eruit en/of gaven kleur
door."

Gezonde leefstijl
Het jaar is nog niet voorbij! "We moeten zeker kleur blijven doorgeven en positieve aandacht genereren voor groenten en fruit. Niet alleen in dit Internationale Year of Fruits and Vegetables, maar ook volgend jaar en de jaren die volgen. Groenten en fruit leveren een belangrijke bijdrage aan een gezonde leefstijl en een duurzame samenleving. Daarom is mijn advies: Geef Kleur Door! Net als mijn collega's in deze video."

GroentenFruit Huis staat voor de belangen van bedrijven die actief zijn in de afzet van groenten en fruit en is een bron van kennis en inspiratie. De totale omzet van de groente- en fruitsector in Nederland bedraagt ongeveer € 18 miljard. De leden van GroentenFruit Huis vertegenwoordigen ongeveer tachtig procent van deze omzet.

Voor meer informatie:
Wilma van den Oever
GroentenFruit Huis
079 - 368 11 13 
06 - 30 986476  
vandenoever@groentenfruithuis.nl      

Publicatiedatum: