Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

EFC kondigt fusie aan om prestaties en merken te versterken

EFC en haar dochteronderneming GKE hebben de fusie tussen de twee bedrijven aangekondigd. Ilse Hayen, CEO van EFC, zal leiding geven aan de nieuwe organisatie. Zij legt de reden achter de fusie uit.

"Als rassenmanagementbedrijf is het onze missie om toegevoegde waarde te creëren voor alle partijen in de fruitvoorzieningsketen," aldus Hayen. "Dit bereiken we door continu op zoek te gaan naar uitzonderlijke, unieke rassen en deze te ontwikkelen, en zeer succesvolle wereldmerken te bouwen, waarvoor telers een license to grow kunnen verwerven. Van oudsher richtte EFC zich op het eerste deel van de keten door het boombeheer te optimaliseren en de teelt te perfectioneren en GKE beheerde de merken. In de praktijk hebben EFC en GKE altijd als één team geopereerd. Deze fusie stelt ons in staat onze krachten te bundelen op het gebied van teelt en marketing, om zo toegang te krijgen tot en levensvatbare, succesvolle rassen te ontwikkelen."

EFC beheert momenteel een portefeuille van drie appel- en perenrassen, die elk een erkende positie op de internationale markt hebben verworven. Hayen schetst de aanpak van het bedrijf: "Door nauw samen te werken met een sterk netwerk van licentiepartners over de hele wereld, hebben we onze merken Kanzi®, Greenstar® en Migo® met succes internationaal gepositioneerd als appelen en peren van topkwaliteit."

Vraag overtreft productie
EFC-rassen zijn uitgegroeid tot wereldmerken die een trouwe en groeiende schare fans genieten van zowel consumenten als vakmensen. Het succes van de EFC-merken blijkt wel uit het feit dat vorig seizoen de vraag naar Kanzi groter was dan de productie. Hayen wil daarom de productie verhogen door meer bomen te planten.

Een nieuw appelmerk in de pijplijn
"Kanzi is in feite het nummer 2 appelmerk in de wereld", zegt Hayen trots. "En ondanks een dalende markt voor peren, blijft onze Migo-peer het goed doen."

De technische experts van EFC zullen nieuwe rassen blijven zoeken en ontwikkelen, waarvoor hun commerciële collega's vervolgens sterke, goed presterende merken zullen creëren. Hayen laat doorschemeren dat er ook een nieuw appelras in de pijplijn zit. Het is duidelijk dat het nieuwe EFC een bedrijf wordt om in de gaten te houden.

Voor meer informatie:
EFC
info@efcfruit.com
www.efcfruit.com

Publicatiedatum: