Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe Kanzi-campagne om positieve verkooptrend verder te stimuleren

In oktober 2021 wordt in Nederland en België een nieuwe Kanzi® -campagne gelanceerd. Uitgangspunt van deze nieuwe campagne is het idee dat een Kanzi-appel de verfrissende kracht geeft om alles uit de dag te halen.

Yes you Kanzi!
Om een beter inzicht te krijgen in wat energie voor mensen betekent, onderzocht Kanzi welke dagelijkse energie-uitdagingen mensen ervaren. Op basis van de uitkomsten van het onderzoek richt de nieuwe Kanzi-campagne zich op het helpen van mensen om over hun energie-dip heen te komen. Met Kanzi geniet je van een appel die je op de been houdt, zowel fysiek als mentaal. De unieke friszoete smaak en sappige, knapperige bite zijn verfrissend en geven je precies de juiste energie om je weer helemaal op te laden en alles uit de dag te halen. Wat je vandaag ook wilt doen, met Kanzi lukt het, ofwel ‘Yes you Kanzi!’

Een niet te missen campagne
Het 'Yes You Kanzi!' creatieve idee is uitgewerkt tot een breed scala aan reclamemiddelen. Van videocommercials op YouTube tot radiospots en van aantrekkelijke social media content tot verpakkingen. Het ‘Yes You Kanzi!’ thema zal zowel in Nederland als in België tot leven komen in alle elementen van de marketingmix.

In week 40 zal de campagne gelanceerd worden. Naast een stevig mediaplan dat in beide landen wordt ingezet om de naamsbekendheid van Kanzi verder te vergroten, hebben de Kanzi-partners elk hun eigen activatie programma ontwikkeld om de lokale consument verder te activeren en aan zich te binden.

Nederland
In Nederland wordt het seizoen door FruitMasters afgetrapt met een guerrilla-achtige kickoff. Gedurende 4 weken ervaren consumenten op 24 plekken in Nederland welke energie Kanzi geeft tijdens momenten waarop je wel wat energie kunt gebruiken. Op deze plekken worden Kanzi-oplaadpalen geplaatst, waar de consument een lekkere Kanzi appel kan krijgen om zichzelf weer op te laden. Dit najaar krijgen podcastfans ook vijf minuten energie als ze luisteren naar een spectaculaire Kanzi podcast. Verder zal Kanzi veelvuldig op de radio te horen zijn bij populaire zenders zoals Qmusic en Radio 1, 2 en 3. Natuurlijk is Kanzi ook op de winkelvloer niet te missen. De nieuwe verpakkingen communiceren en inspireren de consument om Kanzi appels in huis te hebben voor een dagelijks portie energie!

Bovendien worden er door aansprekende advertenties geplaatst in verschillende consumentenmagazines. Aangevuld met een constante aanwezigheid op social media kan niemand in Nederland meer om Kanzi heen.

België
In België wordt de lokale origine dit jaar door BelOrta in de kijker gezet met een uitgebreide PR-actie. Dankzij de strikte teeltvereisten haalt de consument met Kanzi ten allen tijde de perfecte appel in huis. De ‘Yes you Kanzi!’-radiospot zal te horen zijn op tal van Belgische zenders, waaronder Radio 1, Radio 2 & Studio Brussel in Vlaanderen en La Première, Vivacité, NRJ & DH Radio in Wallonië. Daarnaast worden ook promotiematerialen voorzien voor lokale handelaars, zodat Kanzi-appels nog meer in het oog springen bij een winkelbezoek.

Vraag naar Kanzi neemt toe
De vraag naar Kanzi zit in de lift en Kanzi maakt gezonde groei door. Hoewel de weersomstandigheden tijdens het teeltseizoen een uitdaging vormden, is de nieuwe Kanzi-oogst er over het algemeen niet door getroffen. De vooruitzichten voor de Belgische en Nederlandse telers zijn voor het komende Kanzi-seizoen 2021-2022 positief, zowel wat de oogstvolumes als wat de kwaliteit betreft.

De positieve verkooptrend, zal zeker verder worden gestimuleerd door de nieuwe ‘Yes You Kanzi!’ media- en activatie-campagne.

BelOrta
BelOrta is een Belgische coöperatie van meer dan 1.000 telers. De roots van BelOrta gaan terug tot 1905. Transparantie in het hele productieproces staat bij BelOrta centraal. De hechte band tussen product en de planeet en tussen bedrijfsmissie en de omgeving uit zich in een engagement voor een duurzame bedrijfsvoering.

FruitMasters
FruitMasters is de grootste fruitcoöperatie van Nederland en opgericht 1904. Bij FruitMasters zijn ruim 400 fruittelers aangesloten. FruitMasters draagt zorg voor de vermarkting van hun fruit in zowel het binnenland als in het buitenland. Daarbij begeleidt FruitMasters het fruit vanaf de teelt tot aan de aanschaf door de consument.

EFC
EFC is sinds 2004 de rassenmanager van Kanzi. EFC zet haar expertise in om telers, telersverenigingen en andere partners over de hele wereld te voorzien van advies en ondersteuning in de fruitteelt- en toeleveringsketen. Naast Kanzi heeft EFC de exclusieve rechten voor Migo-peer en Greenstar-appel.

Publicatiedatum: