Nieuwe tomatenspecialties van CASI

CASI, een Spaanse groentecoöperatie, zal volgende week op Fruit Attraction enkele noviteiten voorstellen die het begin van het nieuwe kasseizoen luister moeten bijzetten. Het nieuwe seizoen kondigt zich aan met tal van uitdagingen voor deze telersvereniging waarvan het directieteam onlangs is gewijzigd.

CASI, afkorting voor Cooperativa Agrícola San Isidro, zal op Fruit Attraction een indrukwekkende stand van twee verdiepingen hebben waar klanten kennis kunnen maken met de nieuwe specialties in het assortiment van meer dan 30 referenties die het resultaat zijn van de lange weg die de oudste coöperatie in Almería al heeft afgelegd. Klanten zullen er ook de Organic by CASI-lijn en het campagnebeeld voor het nieuwe seizoen kunnen bewonderen.

CASI heeft de afgelopen jaren een breed scala aan tomatenspecialties geïntroduceerd. De in tomaten gespecialiseerde coöperatie is pionier geweest in het diversifiëren van het aanbod op basis van de vraag van de steeds veeleisender wordende consument. Ook dit seizoen moest er dus iets nieuws uit de bus komen en met de Corazón-tomaat uit de Flamenko by CASI-specialtieslijn werden de verwachtingen ingelost. "Het is een stevige tomaat met een smaak die niemand zal teleurstellen. Het is een specialty die helemaal anders is dan wat de markt de laatste jaren heeft zien verschijnen. Deze tomaat herinnert aan de traditionele rassen en we weten zeker dat onze klanten dit product zeer positief zullen onthalen", vertellen ze bij CASI.

CASI teelt al meer dan zeven decennia tomaten met de nadruk op specialties en is dus zeer goed geplaatst om te innoveren en direct te reageren op de eisen van een veranderende markt. Daarom zet het bedrijf dit seizoen ook volop in op de Organic by CASI-lijn, met een uitbreiding van het areaal met 20%. Voor volgend seizoen is het van plan de bio-teelt met zelfs 50% uit te breiden.

CASI gaat naar de eerste face-to-face editie van de beurs sinds het begin van de pandemie, met een nieuw directieteam dat in juli werd gekozen. De officiële presentatie van de nieuwigheden zal dus het startpunt zijn van een nieuwe fase waarin de pas gekozen directie haar taken met hetzelfde enthousiasme en inzet zal opnemen als waarmee de leden dat dagelijks op het terrein doen.

Op hun stand op Fruit Attraction in paviljoen 9 (9D04) zal de coöperatie over ongeveer 180 m² beschikken, verdeeld over twee verdiepingen, om te kunnen voldoen aan de social distancing-norm en toch alle klanten te kunnen ontvangen die graag een vergadering zouden willen met het aanwezige verkoopteam. Het assortiment wordt georganiseerd in drie verkooplijnen: de veilingproducten, de directe afzet met vooral de CASI Gourmet-lijn en ten slotte de Flamenko by CASI-lijn (specialties) en de Organic by CASI-lijn.

Voor meer informatie:
CASI
www.casi.es


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven